אאא

אתם לא מזלזלים בדיאטות חדשות שתופסות תאוצה, יודעים את החשיבות הרבה שיש לטיפול עצמי, אילו מאכלים יחריבו לכם שנת לילה טובה ומומחים לקריאת תוויות של מוצרי מזון. אבל לאחרונה, ראיתם את המילים "דיאטה אנטי דלקתית" צצות בכל מקום ואתם לא יודעים במה מדובר. אז הנה, מענה לכל שאלותיכם:

מהי התזונה האנטי-דלקתית?

אז, העניין הוא, שלמעשה, אף אחד לא הגדיר במדויק מהי תכנית האכילה האנטי דלקתית. אפילו יותר מבלבל? מה מותר לכם לאכול וכמה, זה עניין די גמיש. במקום הנחיות מדויקות, לאלו הדבקים בדיאטה אנטי דלקתית מומלץ לצרוך יותר מזונות הנלחמים בדלקת ופחות כאלו הגורמים לה (הסבר יגיע בהמשך).

משמעות הדבר היא, כי דיאטות רבות - כמו הים התיכון, טכנית, מסתופפות תחת המטריה של דיאטה אנטי דלקתית, למרות שהן עשויות להיות שונות זו מזו.

אז מה אוכלים?

המון אוכל טעים ומזין באמת. תזונה אנטי דלקתית, פירושה, העמסת הצלחת בדגנים מלאים, חלבונים רזים, פירות, ירקות, מוצרי חלב דלי שומן ושומנים בריאים. אתם יכולים להתחיל את היום עם טוסט אבוקדו מחיטה מלאה עבור ארוחת בוקר הנלחמת בדלקת. בצהריים, לצרוך פחמימה מזינה כמו בורגול, עם ירקות כאוות נפשכם ומעט רוטב לתוספת טעם ולארוחת ערב אנטי דלקתית, תיהנו מצלחת של סלמון קלוי עם סלט בצד.

אה, ואל תדאגו - יש הרבה מתכונים לקינוחים אנטי דלקתיים שאתם יכולים להכניס לתפריט. למעשה, שוקולד מריר הוא אחד מהמזונות האנטי דלקתיים הטוב ביותר שיש.

ומה לא אוכלים?

פשוטו כמשמעו, הימנעו או הפחיתו את צריכת המזונות הגורמים לדלקת, כגון מזונות מעובדים ומטוגנים, עתירי סוכר, מזון עם אינדקס גליקמי גבוה (כמו לחם לבן ופסטה, העשויים מקמח לבן) ובשר אדום. עבור אנשים מסוימים, סולניים (כמו חצילים ועגבניות) וגלוטן יכולים גם להוביל לדלקת, כך שהרופא שלכם יכול לעזור לקבוע אילו מאכלים הם בעייתיים לכם. בדיוק כמה לקצץ את צריכת המזונות האלה, תלוי רק בכם (אם כי כמה אנשים נמנעים מהם לחלוטין).

למה לנו לנסות בכלל דיאטה אנטי דלקתית?

אם אתם סובלים מדלקת כרונית (כמו פסוריאזיס או דלקת מפרקים שגרונית), אז דיאטה אנטי דלקתית יכולה לעזור בניהול הסימפטומים שלכם, אומרת ד"ר קתרין קיסאן. האם היא תרפא את כל הבעיות הבריאותיות שלכם? לא בהכרח. אך גם אם אין לכם בעיה רפואית מסוימת, יש כמה יתרונות בשיטה הזו שיתכן שתרצו לנצל, כמו יותר אנרגיה, ירידה במשקל וסיכון מופחת למחלת לב.

לסיכום

תמיד כדאי לדבר עם הרופא שלכם או עם תזונאי, לפני שתנסו כל דיאטה חדשה. הם ישמחו להמליץ ​​על תכנית אכילה ספציפית שתותאם לכם באופן ממוקד. אל תנסו את הדיאטה האנטי דלקתית אם אתם בהיריון, מניקות או סובלים מסוכרת.