"דירה נאה"

מחקר: בית בגודל 167 מ"ר יבטיח לכם זוגיות מאושרת

האם נמצא המחקר המיותר ביותר? חוקרים השקיעו זמן ומשאבים כדי להגיע למסקנה שכולנו הגענו אליה כבר מזמן וחז"ל אף הנציחו אותה במשפט שהפך לציטוט אלמותי: "דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם" (בית)

חיה כהן | כיכר השבת |
זוגיות מאושרת? גודל הבית יקבע (צילום: Devon Janse van Rensburg on Unsplash)

המחקר הבא לא יפיל אתכם מהרגליים ובסוף הכתבה לא תישארו עם לסת שמוטה, אך אם אתם רוצים או רוצות לשכנע את החצי השני שלכם להתחיל בפרויקט של הרחבת הבית או מעבר למקום חדש ומרווח - הנה נתונים מדעיים שיגבו אתכם.

חוקרים מטעם מותג התאורה Sofary מצאו כי ניתן לכמת את רמת האושר בזוגיות במספר המטרים הרבועים בהם הזוג חי. במילים אחרות, לגודל הבית שלכם יש קשר ישיר למידת האושר שאתם חווים בחייכם המשותפים.

במחקר השתתפו למעלה מ-900 אנשים ובמסגרתו הם ענו על שאלון בו פירטו את הרגלי החיים שלהם, הקשיים והאתגרים הזוגיים וכן, עד כמה הם מאושרים. החוקרים מצאו כי זוגות שחיים בבתים שגודלם עומד על 167 מ"ר או יותר מגלים רמות גבוהות של שביעות רצון מהזוגיות שלהם לעומת אלה שמסתפקים בבית קטן יותר.

האם הופתענו מהממצאים המרעישים? לחלוטין לא. חז"ל כבר הגדירו זאת לפני אלפי שנים במשפט האלמותי (והתירוץ הקבוע של כולנו לקנות דברים חדשים לבית גם אם אנחנו ממש לא זקוקים להם כרגע): "דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר