"המהפכה סוכלה"

וונצואלה מאשימה: ישראל תמכה בהתנקשות בנשיא

בכירים בממשל הוונצואלי הצולע מאשימים את ישראל וארה"ב בשותפות בניסיון ההפיכה הכושל במדינה. הבכיר הציג סרטון בו מודה האחראי על ההפיכה במעורבותה של ישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מדורו בהפגנה (צילום: שאטרסטוק)

שוב ישראל אשמה: ממשלת ונצואלה הנוכחית שנמצאת במשבר קשה מאשימה את מדינת ישראל ואת ארצות הברית כי סייעו לבכירי צבא בניסיון לבצע הפיכה כנגד הממשל הקיים במדינה.

בכירים בממשלת ונצואלה יצאו היום (רביעי) לתקשורת בתואנה כי במהלך ניסיון הפיכה במדינה, חלק מהתוכנית הייתה לשחרר את האלוף שנמצא בכלא כבר 10 שנים - ראול איסייס בדואל ולהמליך אותו לנשיא.

בתוכנית שהייתה אמורה להתבצע השבוע ביום שני, קשרו את גורלם בכירים בצבא, והם תכננו להתנקש בחייו של הנשיא המכהן - ניקולס מדורו.

על פי טענת הממשל, השותפים לתוכנית הקצינים היו ארה"ב וישראל, כראיה לדבריו הביא סרטון בו רואים את אחד הקצינים מבהיר כי התכנית יצאה לפועל בתמיכת ישראל וארה"ב.

וונצואלה הייתה בעבר מדינה עשירה במיוחד בשל אוצרות הנפט הגדולים שלה, אך תחת שלטון השמאל של הוגו צ'אבס ואחריו ניקולס מדורו, הורע מאוד מצבה וכלכלתה קרסה לחלוטין, כשרבים במדינה רעבים ללחם, פשוטו כמשמעו.

הקהילה היהודית בוונצואלה סובלת רבות מהמצב הכלכלי ומהמחסור בתרופות לצד המחסור ביציבות ורבים מבני הקהילה עזבו את המדינה בשנים האחרונות.

האמריקנים נהנים מתמיכת מדינות נוספות במהפכה, בתוך שעות אחדות הכירו בנשיאותו של גוואידו שלל מדינות, בהן קנדה, ברזיל וקולומביה וסביר להניח שהמאבק על השליטה במדינה ימשיך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר