תיעוד מסוריה

תוצאות התקיפה: 16 הרוגים; מטרות 'איכות' הושמדו

גורמים בסוריה טוענים, כי הבלטת הנפגעים בתקיפה, מצד השלטון הסורי, מעידה על כוונתו להגיב באופן זה או אחר נגד ישראל. חבר הקבינט החדש רומז: לא עסקנו אתמול בעזה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אחת התקיפות - וכמה מניסיונות היירוט (צילום: מתוך פייסבוק)

16 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו בתקיפות של ישראל ברחבי סוריה הלילה - כך מדווח היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחר ההתפתחויות הצבאיות במדינה.

עוד עולה, כי עשרה לוחמים המשתייכים לכוחות המשטר הסורי נהרגו בתקיפות, וכן כמה בעלי אזרחות זרה, ככל הנראה איראנים. התקיפות הישראליות, כך לפי הדיווחים, בוצעו גם מהים וגם מהאוויר.

לא פחות מעשר מטרות הותקפו בפרברי הערים דמשק וחומס, כשבין היעדים ניתן למנות מפקדות של כוחות משמרות המהפכה בבסיס חטיבה 91, באל-כיסווה, שמדרום לבירה דמשק, הבסיס הסמוך של דיביזיה 1, בסיס אווירי בדרום חומס, שם מוצבים כוחות של איראן ושל חיזבאללה, מחסני נשק שתקיפתם גרמה לשריפות גדולות, מרכז מחקר מדעי בפרברי חומס והמרכז למחקרים מדעיים בג'מאריא.

מרכז ה"מחקרים" המדובר הותקף כבר מספר פעמים בעבר, לפי דיווחים זרים, על ידי ישראל. גורמי מודיעין מערביים טוענים בתוקף, מזה זמן, כי המשטר הסורי מפתח במקום נשק כימי.

חבר הקבינט השר סמוטריץ'. רמז לתקיפה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

כזכור, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית אישרה אמש כי מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד המתקפה הישראלית, שנפתחה מהמרחב האווירי של לבנון, כאשר מערכות הנ"מ הסוריות יירטו כמה טילים באזור דמשק.

במקביל, עצם בלתי מזוהה התפוצץ בצפון ניקוסיה, בירת קפריסין, וגורמים במדינת טענו כי יתכן ומדובר בטיל רוסי שהתפוצץ באוויר לפני שפגע בקרקע.

גורמים באופוזיציה הסורית טענו היום, כי הבלטת הנפגעים בתקיפה, מצד השלטון הסורי, מעידה על כוונתו להגיב באופן זה או אחר נגד ישראל.

אתמול התכנס בישראל הקבינט הביטחוני, והחבר החדש בו, השר בצלאל סמוטריץ', אמר הבוקר כי הדיונים בו לא עסקו במתרחש מול רצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר