"תהיו חתן וכלה"

ילד בן חמש הפך לשדכן עבור הגננת שלו ויקבל 2000 דולר

ילד בן חמש שמע שהגננת שלו רווקה ובקולו המתוק הציע לה "להיות חתן וכלה" עם שכן שלהם. השידוך יצא אל הפועל והגר"י זילברשטיין פסק כי צריך לשלם לילד דמי שידוך (מעניין)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן)

ילד בן חמש הציע לגננת שלו, בת ה-36, "להיות חתן וכלה", עם בחור בן 36, שכן מבית הכנסת. בתוך זמן קצר השידוך יצא אל הפועל, והשאלה שעלתה היתה - האם לתת לילד דמי שדכנו, כנהוג.

את הסיפור המפליא הזה, סיפר רבה של רמת אלחנן וחבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין במהלך שיעורו השבועי.

"מעשה שהיה בגן ילדים", סיפר הרב, "אשר אחת מן האמהות שוחחה עם הגננת, והגננת השתפכה בפניה על מר מזלה ושיתפה את האם על צערה ויגונה, אשר טרם זכתה למצוא את זיווגה והיא בת 36 ודמעתה על לחייה.

"הילד הקטן בן ה-5 שמע את צערה של הגננת, למחרת בבוקר בא הילד לגן, ניגש אל הגננת בקולו המתוק ואמר לה: 'אתמול שמעתי בת כמה את - 36, ויש לנו שכן בן 36 וגם הוא עצוב בבית כנסת, אולי תהיו חתן וכלה...'".

"הילד בן החמש רוצה להיות שדכן", אמר הגר"י זילברשטיין. "הגננת חששה לדברי חז"ל שנבואה ניטלה מן הנביאים וניתנה לתינוקות, ולכן שאלה את השכנים על הבחור - ותוך זמן קצר השידוך יצא לפועל".

"מאחר ומדובר בבני אשכנז, נשאלת השאלה האם חייבים דמי שדכנות לילד", תהה הרב.

לאחר פלפול ארוך בדברי הראשונים והאחרונים פסק הגר"י זילברשטיין כי יש לחוש מהעונש למי שלא משלם דמי שדכנות ועל כן על הזוג לשלם שכר שדכנות כמקובל ויפקידו לילד 2000 דולר בבנק עד שיגדל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר