אאא

אנחנו רצים (בסדר, בסדר, אנחנו "עושים הליכה") כדי לשמור על הרגליים שלנו בכושר ואפילו עושים מתיחות לאחר מכן, אבל האם אנחנו מזניחים את האימון של אחד החלקים החשובים ביותר של הגוף - המוח שלנו? ד"ר ריצ'רד כרמונה, מנתח מארצות הברית, אומר שאכן כן. אז הנה מה שאתם צריכים לדעת על טרנד חדרי הכושר למוח, כולל איך ליצור אחד משלכם בבית.

מהו בכלל חדר כושר למוח?

חדר כושר למוח הוא אוסף של תרגילים נפשיים ופיזיים שאתם מבצעים באופן קבוע, אומר ד"ר קרמונה. בעיקרון, הם עוסקים במימוש המוח שלכם, בין אם זה באמצעות פתירת תשחצים, לימוד שפה חדשה או קריאה. ד"ר קרמונה אומר כי בעוד ישנן הרבה חברות שם בחוץ שמוכרות מוצרים כדי לשפר את בריאות המוח, אתה כנראה מעדיפים למלא את הספרייה שלכם במקום זאת.

"מה שאנחנו יודעים, הוא שהמוח צריך להיות מגורה כל הזמן עם מידע מגוון, על מנת לשמר ולשפר את היכולת הקוגניטיבית לאורך החיים", הוא אומר. "קריאה היא אחת מהגירויים החשובים ביותר לבריאות קוגניטיבית. לקריאת ביוגרפיות, סיפורים בעלמא או מגוון רחב של ספרים העוסקים בנושאים שמעניינים אתכם באופן אישי, יש פוטנציאל לפעול כ"כושר למוח" בהענקת אימון של ממש למוח".

למה חשוב להשקיע זמן באימון המוח שלנו?

ככל שאנו מתבגרים, אנו רגישים לאובדן (או ירידה) ביכולת הקוגניטיבית. אם אנו מפעילים את המוח שלנו מדי יום, יש לנו סיכוי טוב יותר למנוע את הירידה הזו - ואולי אפילו לשפר את ההכרה שלנו, כשנזדקן. לדברי ד"ר כרמונה, אנחנו צריכים לחשוב על המוח שלנו יום יום, בדיוק כמו שאנחנו עושים עם השרירים האחרים שלנו: "אם אנחנו לא מממשים את המוח שלנו באופן שגרתי, בסופו של דבר הוא יתנוון כמו השרירים שלנו. אם אתם לא משתמשים בו, אתם מאבדים אותו".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

מי יכול ליהנות מחדר כושר למוח?

התשובה הקצרה היא: כולם, מ"צעירים שהמוח שלהם הוא כמו ספוג שאוגר מידע ועד לאנשים בוגרים שיכולים להיות בסיכון לירידה קוגניטיבית עקב הזקנה או מחלות עצביות כמו אלצהיימר". אל תחכו עד שתהיו בסיכון לירידה קוגניטיבית, צרו הרגלים שיכולים לעזור לכם לשמור אותו כבר עכשיו במיטבו.

איך ניתן להקים חדר כושר למוח בבית?

"היופי של כושר למוח", אומר ד"ר קרמונה, "זה שהוא נייד וכל מה שאתם רוצים שהוא יהיה". כדי ליצור אחד משלכם, אתם יכולים להשאיל ספר מהספרייה על נושא שמעניין אתכם, או לנסות ללמוד שפה חדשה באמצעות קלטות שמע.

מעבר לקריאה ולמידה של שפה חדשה, ד"ר קרמונה מדגיש כי שמירה על כושר קוגניטיבי, היא חלק מגישה פרואקטיבית כוללת להשגת בריאות. "אנחנו פשוט צריכים לקבל החלטות טובות ובריאות כל יום, אשר, עבור רובנו, עשויות להיות האתגר הגדול ביותר שלנו".