ברקע המחאה הקשה

החקירה מגלה: גרסת השוטר שירה בצעיר האתיופי - אמינה

השוטר שהוברח עם אשתו ו-3 ילדיהם לדירת מסתור, בשל האיומים כלפיו לאחר שגרם למות הצעיר האתיופי - שמסעיר את המדינה - לא ירה בו ישירות • פרטים מפתיעים מתוך החקירה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
וונדליזם במחאת האתיופים (צילום: Flash90)

חקירת הריגתו של סלומון טקה: בדיקת הקליע שירה השוטר וגרם למותו של הצעיר האתיופי מעלה, כי השוטר ככל הנראה ירה על הרצפה, ונתז מהירי הוא שפגע באבי העורקים של טקה.

על פי חשיפת 'וואלה!NEWS', זו היא השתלשלות האירוע שהצית את גל המחאה האלים ברחבי הארץ מצד בני העדה האתיופית: קצין המשטרה הגיע לביתו לאחר שסיים משמרת בתחנה, יצא בערב עם אשתו ושלושת ילדיהם לגן המשחקים הקרוב והבחין לפתע בשלושה צעירים המכים ילד בן 13 ומנסים לשדוד ממנו מכשיר טלפון וכסף.

כשהשוטר ניגש אליהם וביקש שיפסיקו, והם התעלמו, הוא הזדהה בפניהם כשוטר - ובתגובה הם החלו לקלל אותו ולאיים. בשלב זה האירוע היה נראה כעומד לפני סיומו, משום שהילד המוכה עזב את המקום, והשוטר התרחק מהאזור ומהצעירים האתיופים שהיו ככל הנראה שתויים.

אלא שבחלוף זמן קצר הגיעו השלושה והחלו להשליך אבנים לעבר השוטר, ואלו פגעו בו בראש, בחזה ובכתפיים. השוטר התקשר למוקד 100 והזעיק עזרה, אך עד שזו הגיעה הוא חש לטענתו בסכנת חיים ושלף את אקדחו כדי להרתיע את תוקפיו.

ההתפרעויות, אמש (צילום: דוברות המשטרה)

ברגע מסוים הרגיש השוטר סכנה ממשית, ולכן ירה ירייה אחת לכיוון הקרקע וחומה סמוכה. "לא יריתי קודם באוויר", נימק השוטר בחקירתו, "מחשש שאפגע באנשים - כי מדובר בשטח מאוכלס.

גורמים המעורבים בחקירה אמרו ל'וואלה!NEWS', כי ממצאי הקליע מצביעים שרק חלקו חדר לבית חזה שמאל של טקה, וחלק מהקליע נשאר על הקרקע.

כמו כן - וזה הממצא המשמעותי ביותר - הנתיחה שנערכה בגופתו של סלומון טקה מחזקת את גרסת השוטר: מתברר כי ליבת הקליע שנמצאה בגופו של טקה היתה מעוכה מצד אחד וחלקה בצדה השני, מה שמעיד כי הקליע פגע בדבר מה קשיח ונמעך - וזאת מבלי שפגע באף עצם משמעותית. בנוסף לכך, בעוד ליבת הקליע פגעה בחזהו של טקה, מעטפת הקליע נמצאה בתוך חור ברצפה.

מסקנה זו תומכת כאמור בגרסת השוטר כי ירה ברצפה וכי הקליע ניתז ממנה וכך נפגע טקה בחזהו ולאחר מכן מצא את מותו. יצוין, כי הקליע הועבר לבדיקת המעבדה הבליסטית של מז"פ, שאמורה לערוך בו עוד בדיקות.

בתוך כך, מדווחים כתבי 'וואלה!NEWS', כי במשטרה הוחלט להוציא את בני משפחתו של קצין המשטרה הזה מתוך ביתם, ואלו הועברו לדירת מסתור של המשטרה, תחת אבטחה כבדה על ההורים ושלושת ילדיהם.

קצין משטרה בכיר מצוטט בידיעה כאומר: "ביממה האחרונה עלו ברשתות ובאתרים באינטרנט התמונות של השוטר וילדיו וקריאה לרצוח את השוטר וילדיו. אנחנו לא אדישים לכך וביצענו פעולות רבות כדי להגן על הקצין ובני משפחתו הילדים. בני שבעה חודשים, חמש, ושבע נמצאים כרגע ברמת איום הגבוהה ביותר שקיימת בישראל".

במשטרה מעריכים לפיכך, כי האבטחה הכבדה על בני המשפחה תימשך תקופה ארוכה, וכי הם לא יוכלו לשוב ולהתגורר בביתם בזמן הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר