נקמנות אישית?

במשרד החוץ זועמים: ראש המוסד גוזל סמכויות

בכירים במשרד החוץ נדהמו כאשר שמעו לראשונה על הקמת נציגות דיפלומטית בעומאן, במהלך נאום פומבי של יוסי כהן, טוענים כי הוא פועל לנקום בהם לאחר שבנו לא התקבל (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש המוסד יוסי כהן (צילום: Flash90)

ראש המוסד, יוסי כהן חשף השבוע כי הקימו בארגון הריגול הישראלי מנהלת מדינית-ביטחונית, שתפקידה לקדם שלום אזורי במזרח התיכון, ועורר זעם במשרד החוץ.

בנאום בכנס הרצליה אמר כהן, כי "למוסד תפקיד לזהות הזדמנויות לשלום. כדי להעצים את כוחנו בהשפעה בנושא, הקמנו מנהלת חדשה שתעבוד בדיוק בשביל זה".

לפי דיווחו של איתמר אייכנר באתר ynet, גורם במשרד הגיב לאחר הנאום של ראש המוסד ואמר כי "נאומו של כהן בכנס הרצליה דופק כמעט את המסמר האחרון בארון המתים של משרד החוץ".

לטענתו, המשמעות של הנאום הוא: "כהן קובע חד-משמעית מי משפיע על מדיניות החוץ האזורית של ישראל - וזה המוסד, ולא משרד החוץ".

בנוסף, בכירי המשרד הופתעו לגלות מפיו של כהן על הקמת נציגות של משרד החוץ בעומאן, בעקבות "מערכה חשאית ארוכה" של ארגונו, המוסד.

יצוין כי גם את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנסיכות הערבית, ארגן המוסד, ויוסי כהן נלווה אליו, מה שעורר סערה נוספת במשרד החוץ.

בכירים במשרד משוכנעים כי מדובר בנקמנות אישית, לאחר שבנו לא התקבל לקורס הצוערים היוקרתי, וכי הוא פועל בהסכמת ראש הממשלה, שלטענתם, בתקופת כהונתו, הידרדר מעמד המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר