'איט'ס נוט דאן'

המבקר נגד נתניהו: לא מעסיקים יהודי ביום כיפור

מבקר המדינה היוצא, השופט יוסף שפירא אמר כי מאז פרסום הדוח על פרשת המעונות, הפסיק ראש הממשלה לדבר איתו ולהתייחס אליו • שטייניץ: איני מכיר בצורך ללטף אישית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מבקר המדינה טוען בראיון שפורסם הבוקר (חמישי) בעיתון מעריב, כי "מאז פרסום דוח המעונות ראש הממשלה הפסיק לדבר איתי, לא אומר לי שלום ולא שומר איתי אפילו על קשר טלפוני. אבל אני לא נוטר טינה לאף אחד, לא לבנימין נתניהו ובטח לא לשרה".

לדבריו, "לא הייתה אפשרות מעשית להפעלת לחצים עלי אפילו לא מכיוון משרד ראש הממשלה. אבל הדוחות השפיעו על מערכת היחסים. מאז פרסום דוח מעונות ראש הממשלה הקשר עם נתניהו נותק".

הוא סיפר ל'מעריב' כי "יום אחד במהלך הכנת דוח המעונות הוא התקשר אלי הביתה ושאג מכעס". מי ששמע את השיחה, מנכ"ל המשרד אמר בתגובה לנתניהו כי הוא אינו יכול לדבר כך אל המבקר, ומאז, כך מספר שפירא, "הוא מתעלם ממני והדיונים בהמשך הדרך התנהלו לגופו של עניין".

השר יובל שטייניץ הגיב לדברים בראיון לגלי צה"ל הבוקר ואמר: "הופתעתי לקרוא את הדברים, איני מכיר בצורך ללטף אישית את מבקר המדינה. מקווה שמחליפו בתפקיד לא יחפש כותרות בתקשורת".

בנוגע לתיק המעונות הוסיף שפירא, "הממצאים היו קשים ולו בגלל סיבה ייחודית: התברר שאחד העובדים הועסק ביום הכיפורים ועל כך נהוג לומר באנגלית 'איט'ס נוט דאן'. לא מעסיקים יהודים ביום הכיפורים, וברור שזה גרר את הרעש הציבורי הגדול שלא היה תופס את הכותרות לו העובד היה מועסק ביום רגיל".

בתשובה לשאלה האם ישראל היא מדינה מושחתת, משיב המבקר: "ישראל אינה מדינה מושחתת, אבל אם יורדים לפרטים מגלים שהמדינה עדיין לא הפנימה מספיק את יסודות הדמוקרטיה".

"אנחנו עדיין מתנהלים כאילו אנחנו בתקופת הפלמ"ח. התופעה יוצרת בציבור תחושה של קומבינות וזה מחלחל גם לפוליטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר