"הידברות הדדית"

הרבנים הראשיים וראשי העדה האתיופית סיכמו: סוף המחאה האלימה

הרבנים הראשיים לישראל, הגר"י יוסף והגר"ד לאו, נועדו עם הרב הראשי ליוצאי אתיופיה יחד עם ראש ומנהיגי העדה וסיכמו על הרגעת הרוחות לאחר ההפגנות האלימות וסיום המחאה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
פגישת הרבנים (צילום: יח"צ)

סיום המחאה: הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, יחד עם הרב הראשי ליוצאי אתיופיה הרב ראובן וובשת, קייס הקייסים של העדה ברוק טגניה , וראשי ומנהיגי העדה האתיופית מכל רחבי הארץ, וסיכמו על סיום המחאה האלימה ויציאה בקריאה משותפת להרגעת הרוחות לאחר ההפגנות על מותו של הצעיר סולומון טקה ז"ל.

הרבנים הראשיים אמרו במהלך הפגישה כי אסור להתעלם מהאפליה הקיימת כלפי העדה, אך קראו גם למשטרת ישראל כי בפעולתם למניעת האלימות יישמר האיפוק כלפי בני העדה ולאפשר להם את קיום המחאה על הכאב העצום בפטירתו סולומון טקה.

הרבנים הראשיים ציינו כי הרבנות הראשית פועלת בכל עת ובכל זמן לפתור את כלל הסוגיות עימם מתמודדים יוצאי העדה האתיופית מתוך הידברות והבנה הדדית.

כמומ כן הבטיחו הרבנים לבני העדה כי יפנו לכלל גורמי האכיפה, לנהוג באיפוק ובסובלנות כלפי העדה בקיום המחאות, ולפעול להקלות כלפי המפגינים אשר השתתפו עד כה בהפגנות, זאת במקביל להבטחה של מנהיגי העדה לפעול להרגעת הרוחות וככל שתתקיים מחאה הרי שהיא תעשה במסגרת החוק ושמירה על הסדר.

הרב הראשי לישראל הראש"ל הגר"י יוסף אמר בסיום הפגישה: "אנחנו קוראים לבני העדה האתיופית לקיים את המחאה בדרכי שלום וקוראים למשטרה לנהוג באיפוק כלפי בני העדה הכואבים את כאבם על האפליה הקיימת כלפי העדה, הרבנים הראשיים והרבנות הראשית עושים הכל בכדי לעזור ולפתור את הבעיות והאפליה כלפי העדה האתיופית".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר: "אני מבין את התחושות הקשות של בני העדה בעקבות תחושות האפליה אשר התגברו עם מותו הטרגי של סלמון טקה ז"ל, לצערנו ישנם צעירים שלוקחים את הכאב למקומות של אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון דבר זה הוא פסול, אנשים אחים אנחנו והדרך הנכונה לפתור את הבעיות היא בהידברות הדדית תוך מתן כבוד לאחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר