חילול השבת ברמת גן - אושר

'יהדות התורה' נגד כרמל שאמה: 'אנוכי; ישלם מחיר פוליטי'

לאחר אישור הצעתו של כרמל שאמה הכהן להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן, מגיבים ראשי 'יהדות התורה' בחריפות, מבהירים כי הוא ישלם מחיר פוליטי כבד וכי יפעלו לבטל את ההחלטה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני וליצמן. ארכיון (צילום: פלאש 90)

ההחלטה של מועצת עיריית רמת גן הערב (שלישי) לאשר את הצעתו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, שתעבור בצירי התנועה המרכזיים בעיר בדרכה למוקי בילוי בתל אביב, מעוררת סערה ציבורית.

ראשי 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצאו בהודעה משותפת בה הם תוקפים בחריפות את ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

"נפל דבר בישראל!", אומרים ליצמן וגפני, "לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

דברי ראש העיר על חילולי השבת (צילום: אתר העירייה)

ראשי 'יהדות התורה' תוקפים בחריפות את ראש העיר ואומרים כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

ליצמן וגפני מפנים אצבע מאשימה גם ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואומרים כי "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תח"צ בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו"ר הכנסת לא התכוון לכך".

לסיום הם אומרים כי "'יהדות התורה' מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה כי "רמת גן במשך כל השנים ידעו לכבד את כלל הציבורים כל ראשי העיר לאור ההיסטוריה כיבדו את רגשות הדת, הפגיעה בשבת היא כפולה עצם קבלת ההחלטה היא פורצת גדר שלא היה כמותו בעיר מאז היווסדה. ראש העיר אשר מתיימר להיקרא איש מסורת בהחלטתו זו מוכן למכור את הערכים היהודיים שלו תמורת קידום אינטרסים אשר נראים בעיניו כרווח פוליטי ואלקטורלי, הנסיון הוכיח כי מהפגיע בשבת קודש אין רווח, פגיעה מכוונת זו בשבת קודש לא תצלח ואנו מוחים על כך.

"החלטה זו של ראש העיר מצטרפת לאמירותיו הקשות כנגד הציבור החרדי באחרונה, אם החלטתו זו באה רק בכדי לצייר את העיר כעיר חלוני בכדי למנוע מתושבים חרדים להגיע לעיר הרי שהציבור יגיע בהמוניו, ראש העיר אינו בעל הבית, למרות כל אמירותיו הפוגעניות לא ימנעו מהציבור החרדי לבוא בהמוניו לעיר, חיזוק וביסוס הקהילות החרדיות והתורניות בעיר הם הן התשובה להחלטה זו הערב".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', חברי מועצת העיר הצביעו הערב ואישרו הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר רמת גן, מהלך אותו הוביל ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

נציגי ש"ס, סגן ראש העיר דוד מנחם ועו"ד זוהר ישרים הצביעו נגד תחבורה ציבורית בשבת - לצד מרבית חברי האופוזיציה, לאחר שחברי המועצה קיבלו מראש העיר חופש הצבעה בנושא. בסופו של דבר, 15 חברים הצביעו בעד ושישה חברים הצביעו נגד - ובכך אושרה הצעתו של כרמל שאמה הכהן להפעלת תחבורה ציבורית בשבת קודש.

כזכור, נמתחה ביקורת חריפה על סיעת ש"ס שלא פרשה מהקואליציה כמחאה על המהלך החריג אותו מגדירים מסורתיים בעיר כ"מהלך פרובוקטיבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר