כישלון, בפעם ה-5

רון קובי בדרך להדחה; סמוטריץ' חגג: "לא הפסיק להסית"

רון קובי, ראש עיריית טבריה, נכשל בפעם החמישית בהעברת תקציב העירייה ועקב כך יזומן לשימוע במשרד הפנים, לקראת הדחתו. השר סמוטריץ' חגג את כישלונו ואמר: "טבריה ראויה ליותר" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

ראש עיריית טבריה רון קובי בדרך להדחה מתפקידו לאחר שאמש (ראשון) נכשל, בפעם החמישית, להעביר את תקציב העירייה לשנת 2019, כאשר תשעה חברי מועצה הצביעו נגד התקציב בעוד רק שישה חברים תמכו בו. חברי המועצה התפזרו וקובי יזומן לשימוע במשרד הפנים, שימוע שלאחריו יוחלט האם להדיחו מתפקידו ולמנות ראש רשות מטעם משרד הפנים.

שר הפנים אריה דרעי, השוהה באוקראינה, קיבל הבוקר החלטה שלא לאפשר ארכה נוספת לראשי הרשויות שלא הצליחו להעביר את התקציב. בשבועות הקרובים תתקבל ההחלטה האם להדיח את קובי, שבכל מקרה צפוי לערער לבג"צ, במקרה בו יודח מתפקידו.

בזמן שהחרדים שותקים, בין היתר בשל הריצה של קובי לכנסת במסגרת מפלגת 'הימין החילוני', שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' יצא הלילה במתקפה נגד קובי וחגג את כישלונו: "האיש שלא הפסיק להסית, לחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות ולהילחם בכל דבר שמריח ריח יהדות, ילך כנראה בקרוב הביתה.

רון קובי בראיון סוער באולפן 'כיכר השבת'

"שאפו לחברי מועצת העיר טבריה ששמו את טובת העיר, את האחדות ואת היהדות לנגד עיניהם, לא חשבו על עצמם, והצביעו הערב נגד התקציב למרות שבכך הם פיזרו את עצמם, וויתרו על כח והשפעה".

לדבריו: "טבריה ראויה ליותר ובע"ה תקבל הנהגה חדשה, אחראית ומאחדת, שתממש את הפוטנציאל המדהים של העיר הזו, מבלי לזרוע שנאה ומחלוקת. רון קובי ייזכר כקוריוז חולף בהיסטוריה המפוארת של העיר הזו. כולנו מחויבים להירתם לסייע לה לצאת מהמשבר ולעלות על דרך חדשה".

במהלך הדיון בישיבת המועצה אמש, התפתח עימות בין ראש העיר לנציג החרדים: "את כל הש"סניקים הבאתם", תקף רון קובי: "זה מה שאתם רוצים עיר חרדית. העיר תהיה פתוחה בשבתות עיר חילונית על אפכם וחמתכם", אמר קובי.

קובי המשיך להתבטא בזעם: "הצבא של ש"ס בישיבת מועצה. תתביישו לכם שלוחים של אריה דרעי. אתה קורא לי בהמה? רפאל טרבלסי קורא לראש העיר בהמה אני מתבייש בך".

בראיון הבוקר ל'גלי צה"ל', אמר קובי כי "אריה דרעי והשבבניקים שלו ישבו במועצת העיר וניהלו את ההצבעה. אלה מלאכי חבלה. בשימוע דרעי יפחד מאוד, הוא לא יכול לפטר אותי".

כזכור, בשבוע שעבר, בראיון סוער באולפן 'כיכר השבת', קובי הצהיר כי אינו חושש מהדחה: "אתה תופס את התקציב כאילו זה גולת הכותרת, הוא לא יוכל להדיח אותי על התקציב. אין לו אומץ, אין לו מנדט, זו ממשלת מעבר. זה יעשה לו צרות גדולות אם הוא ינסה להדיח אותי, את הרמזים קיבלת - את התשובות תמצא לבד. אני אומר חד משמעית: אריה דרעי לא יכול להדיח אותי, אם הוא ידיח אותי יהיו לו צרות גדולות".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בעקבות כישלונו של קובי, צפוי לגבש מנכ"ל משרד הפנים חברי ועדת בדיקה שתבחן את תרומתו של ראש העיר לאי אישור התקציב ומנגד תבחן את פעילות חברי המועצה.

הוועדה תשמע עדויות, בין היתר של אנשי מקצוע, חברי המועצה וראש העיר עצמו וצפויה לסיים את עבודתה ובדיקתה בתוך שבועיים. בתום 14 יום, רשאי מנכ"ל משרד הפנים, להאריך את פרק זמן העבודה של הוועדה באם לא תגיע למסקנות עד אז.

חברי הועדה ייבדקו את התנהלותו של רון קובי מול חברי המועצה, עובדי העירייה והתושבים, ובעיקר מה הן הסיבות שהוא לא הצליח לאשר את התקציב לשנה הקרובה.

בתום עבודתה צפויה הוועדה להמליץ האם להדיח את קובי או להשאירו בתפקידו ולהסתפק בפיזור המועצה. לאחר קבלת הדו"ח, יוזמן קובי לשימוע אצל שר הפנים.

במידה ויוחלט על הפסקת כהונתו של קובי, תמונה ועדה קרואה שתיטול את תפקידי חברי המועצה וראש הרשות ומנהל השלטון המקומי הוא זה שיכין רשימת מועמדים למילוי התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר