מחסור חמור בעובדות

מטפלות מבקשות: תבדקו אותנו, אבל אל תחשדו בנו

חשיפת הסיפורים על התעללות בילדים, מביאה כצפוי לעליית מפלס החשדות אצל ההורים, והמטפלות מבקשות לא להכליל אותן. רבות מתפטרות ויש מחסור בעובדות לשנה הבאה (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עוד ועוד סיפורים ותיעודים מחרידים חושפים לאחרונה מטפלות וגננות שהתעללו באכזריות נוראית בילדים הקטנים. באופן טבעי, כל ההורים פותחים את עיניהם ומתחילים לעקוב יותר אחר הנעשה במעון אליו הם שולחים את ילדיהם.

הצורך בבדיקה - הכרחי, אך מהצד השני, כך טוענות מטפלות שפנו בעניין ל'כיכר השבת', אמהות רבות מתחילות לחשוד, ואינן מהססות להצהיר על כך באוזני המטפלת, כנראה מתוך מחשבה שהדבר ירתיע אותה.

"זו כבר השנה השלישית שאני מטפלת במעון זה", מספרת אחת המטפלות ל'כיכר השבת'. "עד עכשיו, לא שמעתי ולו תלונה אחת מההורים כלפי. בכל השכונה מכירים אותי, ונשים מתעקשות לשלוח את ילדיהן דווקא בקבוצה בה אני מטפלת".

"עכשיו הכל השתנה. כמעט ואין יום שאני לא מקבלת תלונות מהורים, או שהם מתלוננים עלי אצל ההנהלה. כל חבלה כתוצאה מנפילה בחצר או ממכות בין ילדים, הופך לחשד מיידי כי הפכתי למפלצת המתעללת בילדים".

מטפלת נוספת במעון ילדים באחד מערי הפריפריה החרדיות מספרת, כי אם עד לאחרונה האמהות היו מבינות כי הילד שלהן יכול לקבל נשיכה או מכה מילד אחר גם בבית או בגינה, כעת רף התלונות עלה, דבר שמקשה עליהן את עבודתן.

הסיפור שנחשף השבוע, על תלונה כלפי מטפלות חרדיות ביישוב תקוע שבגוש עציון, סיפור שלטענת המועצה והנהלת המעון מדובר בסגירת חשבונות בין מטפלות שהסתכסכו, יצר קושי מיוחד אצל חרדיות העובדות במעונות יום במגזר הדתי או החילוני.

אם עד היום היה מחסור קבוע במטפלות מסורות, לאור העובדה שבתמורה לעבודתן הסיזיפית הקשה הן מקבלות שכר הגבוה רק במעט משכר מינימום, ובחלק מהמעונות רק שכר מינימום, כעת המחסור עולה.

ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי מטפלות רבות, גם במעונות חרדים אך בעיקר חרדיות העובדות במעונות במגזר הדתי והחילוני, הודיעו על התפטרות וכי לא ימשיכו לשנת הלימודים הבאה. ישנן מעונות, בהם כלל המטפלות הודיעו על עזיבה.

מטפלת ותיקה אומרת ל'כיכר השבת', כי התוצאה תהיה בעייתית גם להורים וגם לילדים, שכן במקום המטפלות בעלות הניסיון, יבואו צעירות, בהן גם כאלה שמטרתן הינה כלכלית נטו, בלי לדעת מה טובת הילד.

כלל המטפלות העלו את אותה הבקשה בשיחה עם 'כיכר השבת': "הורים יקרים, בדקו היטיב מה קורה עם הילדים שלכם. אל תזלזלו לרגע. עקבו גם אחרינו, אך אל תחשדו בנו. אל תכלילו אותנו יחד עם אלו שהתעוללו בילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר