וסמוטריץ' - שותק

187 יהודים יחללו שבת ב-20 עבודות הרכבת

תוך חילול קדושת השבת, יעסיקו ברכבת ישראל מאות עובדים, כמעט מחציתם יהודים, בביצוע של 20 עבודות, עליה ממספר העובדים בעבר • שר התחבורה, שבעבר תקף - שותק (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עבודות ברכבת, אילוסטרציה (צילום: Miriam ALster/FLASH90)

דברים שרואים מכאן לא רואים משם? בצלאל סמוטריץ', שבעת היותו ח"כ תקף את חילולי השבת בעבודות הרכבת, שותק אל מול אותם חילולי השבת, כעת כאשר הוא מכהן כשר התחבורה.

לשבת הקרובה, מבקשת הרכבת להעסיק 421 עובדים מתוכם 187 עובדים יהודים ו-234 עובדים לא יהודים, שיבצעו בסך הכל 20 עבודות - כך עולה מנתונים אותם הביא חיים לוינסון מעיתון הארץ.

על פי לוינסון, בהמשך לבקשת השר נבחנה גם הכמות המקסימלית של עובדים ברגע נתון, לפי דיווחי הרכבת. בהתאם להצגה זו הכמות המקסימלית הינה 387 עובדים מתוכם מקסימום 170 עובדים יהודים (43.9% עובדים יהודים).

העבודות השבת, מתחלקות לשתי קטגוריות. עבודות בטיחות ועבודות אחרות, כאשר בעבודות בטיחות יעסיקו 35 עובדים יהודים ו-39 עובדים לא יהודים. יבוצעו 3 עבודות בטיחות, כולן חדשות.

בעבודות איתות ועבודות אחרות, יעסיקו 152 עובדים יהודים ו-195 עובדים לא יהודים. יבוצעו 17 עבודות, מהן 12 מתמשכות ו-5 חדשות..

בשבוע זה, הסדרי תנועה כוללים סגירת 2 נתיבים באיילון, כאשר ההסבר הוא כי סגירת הכביש נדרש עקב עבודות המתבצעות במסגרת הקמת טרמינל נוסעים חדש בתחנת תל אביב השלום, כאשר השבת יניפו אלמנטי פלדה כבדים ויצקו בטון.

כזכור, ח"כ סמוטריץ' הרבה לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה דאז ישראל כץ על שאישרו עבודות רכבת בשבת: "מדינת ישראל בכל שנות קיומה הקפידה על שמירת השבת בפרהסיה ודאגה שלא תבוצענה פעולות כלשהן הפוגעות בקדושת השבת וברגשות הציבור".

סמוטריץ' הוסיף אז: "רכבת ישראל הינה גוף ממלכתי-ציבורי, ושכזה עלינו לדאוג ששמירת השבת תישמר גם בו". במכתב לנתניהו כתב: "לחילול שבת ישנם גדרים ברורים מאוד של מותר ואסור ושל מתי ואיך ניתן להתיר, ועל פניו הגורם המוסמך לפסוק בכך הוא הרבנות הראשית לישראל".

מה השתנה מאז ומדוע היום נראה ששינה גישה? פנינו לדוברו של השר סמוטריץ', אך תגובתו טרם התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר