תביעת ענק

ביהמ"ש קבע: הרשות הפלסטינית אחראית לעינוי משת"פים

בית המשפט המחוזי קבע כי הרשות הפלסטינית אחראית לעינויי המשת"פים וכי עליה לפצותם. מדובר בתביעה של שמונה משת"פים שהצליחו להימלט לשטח ישראל (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בית משפט המחוזי בירושלים פסק בסוף השבוע שעבר, כי הרשות הפלסטינית אחראית לחטיפתם, כליאתם ועינויים של שמונה משתפי פעולה עם ישראל.

השמונה שהצליחו להימלט לישראל, הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת ענק כנגד הרשות הפלסטינית.

במהלך המשפט טענה הרשות הפלסטינית כי אין לבית משפט ישראלי סמכות לשפוט בתביעה של פלסטינים כנגד הרשות הפלסטינית. השופט משה דרורי דחה את טענתה וקבע כי על פי הסכמי אוסלו הסמכות הביטחונית בכל שטחי יהודה ושומרון, כולל סמכות השיפוט בעילה ביטחונית, מסורה לישראל. והואיל והמשת"פים נעצרו על ידי הרשות בעילה ביטחונית יש לישראל סמכות שיפוט.

לגופו של עניין קבע השופט דרורי בפסק דינו כי הרשות הפלסטינית כלאה ועינתה קשות שמונה משתפי פעולה, וכי היא חייבת לפצותם. בין היתר כללו העינויים, עקירת ציפורניים, תלייתם הפוכים כאשר הראש למטה, עקירת שיניים ועוד. הפיצוי הסופי הצפוי לעמוד על עשרות מיליוני שקלים ייפסק בהמשך המשפט לאחר שייקבעו הנכויות שנגרמו לכל אחד מהם כתוצאה מהעינויים.

עו"ד ברק קדם ואריה ארבוס ממשרד ארבוס-קדם-צור המייצגים את משתפי הפעולה מסרו בתגובה להחלטת בית המשפט: "אנו מברכים את בית המשפט על החלטתו המחייבת את הרשות הפלסטינית לשלם פיצויים לשמונה משתפי פעולה עם ישראל. למדינת ישראל יש חובה מוסרית עמוקה כלפי אלה שנכלאו ועונו בשל החשד כי סייעו למנוע טרור מרחובותיה. בית המשפט בהחלטה חשובה זו, עשה את הצעד הראשון לקראת מילוי חובה מוסרית עליונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר