"נתניהו - קיצוני"

סנדרס: להשתמש בכספי הסיוע כדי ליצור לחץ על ישראל

הסנטור היהודי המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב מתח ביקורת על המדיניות הפרו-ישראלית של טראמפ ואמר כי יפעיל לחץ לשינוי המדיניות הישראלית (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ברני סנדרס (צילום: שאטרסטוק)

ברני סנדרס, הסנטור היהודי המתמודד בבחירות הפנימיות של המפלגה הדמוקרטית במטה להיות מועמדם לנשיאות ארה"ב, שוב מותח ביקורת על ישראל ומבהיר כי יפעל נגד מדיניותה.

"אם אהיה הנשיא, אשקול להשתמש בכספי הסיוע שארצות הברית שולחת לישראל מדי שנה כמנוף לחץ, כדי לאלץ את הממשלה הישראלית לשנות את התנהלותה בסוגיה הפלסטינית", אמר.

בפודקאסט "Pod Save America" הוסיף סנדרס, "המדיניות שלנו לא יכולה להיות רק פרו-ישראלית, פרו-ישראלית, פרו-ישראלית. חייבת להיות לנו מדיניות פרו-אזורית, שתאפשר לנו לעבוד עם כל האנשים ועם כל המדינות באזור".

לדבריו, העברת שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים, מסכלת משא ומתן עתידי לשלום עם הפלסטינים. סנדרס הוסיף ואמר כי לפלסטינים מגיע כבוד ויחס הוגן מצד ארצות הברית.

סנדרס אמר כי הוא מאמין ש"לישראל זכות לחיות בשלום, עצמאות וביטחון", אך הוסיף כי יש לו השגות על הדרך בה ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את המדינה בשנים האחרונות.

"אני חושב שמה שקרה בשנים האחרונות תחת נתניהו, זה שנוצרה ממשלת ימין קיצונית עם הרבה נטיות גזעניות", אמר סנדרס, שהאשים את נתניהו במתיחות בין ישראל לפלשתינים.

עם זאת, טען כי הוא לא נגד ישראל. "גרתי בישראל, יש לי משפחה בישראל. אני יהודי. אני לא אנטי-ישראל. אני מאמין שלאזרחי ישראל יש בפירוש את הזכות לחיות בשלום, בעצמאות ובביטחון. בסופו של דבר אני מאמין בזה בכל מאודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר