אאא

ובכן, לא רק שאתם יכולים לרדת במשקל בכך שאתם צועדים, אלא שככל שאתם שוקלים יותר, כך יהיה לכם קל יותר לרדת במשקל, מציין מאמן ההליכה מישל סטנטן ומחבר הספר "פתרון ההליכה", בתרגום חופשי.

כמות המשקל שאתם יכולים להשיל על ידי הליכה משתנה מאדם לאדם, אך סטנטן ראה שנשים יורדות 6 עד 10 ק"ג בתוך שמונה שבועות מתחילת שגרת ההליכה שלהן. גברים נוטים לרדת במשקל מהר יותר. (אז אם נעשה את החישוב, אם תתחילו עכשיו, תוכלו לרדת מידה או שתיים עד ראש השנה.) אנשים אחרים מאבדים שומן לאט יותר ובאופן אנקדוטלי, לפעמים מי שמאבד אותו לאט יותר, נוטה לשמור על המצב כך יותר זמן.

כדי לגרום להליכה באמת לפעול ולסייע למאמצי ההרזיה שלכם, קחו בחשבון שני דברים, אומר סטנטן:

לעשות יותר ממה שאתם עושים עכשיו

אין נוסחת קסם לכמה צעדים, קילומטרים או שעות עליכם ללכת, כדי לאבד את כמות הקילוגרמים שאתם רוצים. בתור התחלה, המפתח הוא לעשות יותר ממה שאתם עושים עכשיו. "אם יש לכם עבודה בה אתם עומדים על הרגליים כל היום, אתם צריכים לעשות יותר מזה", אומר סטנטן. "אבל אם יש לכם משרת שולחן בישיבה, טיול בכל ערב אחרי ארוחת הערב עשוי להראות תוצאות אמיתיות".

רבות מדובר על אימוץ הבסיס של כ-10,000 צעדים ביום, מסיבות בריאותיות. אם המטרה שלכם היא ירידה במשקל, סביר להניח שתרצו ללכת יותר מזה, ברגע שהליכה תהפך לחלק מהשגרה שלכם. אבל אינכם צריכים להתחיל שם. קבעו תחילה את קו הבסיס שלכם. "אם אתם פוסעים רק 3,000 צעדים ביום טיפוסי, אל תנסו להשיג 10,000 צעדים למחרת. זה יכול להיות ממש מייאש. כוונו ל-5,000 כל יום במשך שבוע ואז עלו ל-7,000 בשבוע הבא", הוא אומר.

"לשחק" עם מהירויות

הדרך הטובה ביותר להמס קילוגרמים היא לאתגר את עצמכם במרווחים - תקופות של הליכה מהירה יותר ששזורות בתקופות של הליכה אטית יותר. מחקרים מצאו שהולכי הרווח מאבדים יותר משקל, לעומת אנשים שפשוט צועדים באותה מהירות כל הזמן.

מחקר אחד שנערך בקרב אנשים עם סוכרת סוג 2 מצא כי הולכי מרווח שהחליפו שלוש דקות של הליכה מהירה בשלוש דקות של הליכה במהירות ממוצעת, עזרו לשפר את הכושר שלהם, לשלוט טוב יותר על רמת הסוכר בדם, מאשר בהליכות בקצב קבוע ויותר מכך, גם הרכב גופם השתנה והשאיר אותם עם פחות שומן בבטן ובגוף.

כמובן שאם אתם באמת רוצים לשנות את הרכב הגוף שלכם, מומלץ לכם להוסיף אימוני כוח. בונוס: הם יעזרו לכם ללכת מהר יותר, אומר סטנטן. זכרו גם כי ניהול מתח, שינה ומזון איכותיים תורמים לירידה במשקל.