3 ארוחות ביום או 6 - מה הכי טוב לירידה במשקל?

הגיע הזמן להעלות נושא חם בעולם התזונה. כמה ארוחות כדאי לאכול מדי יום כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר: 3 ארוחות מסורתיות - בוקר, צהריים וערב, 6 ארוחות קטנות יותר, אולי איפשהו בין לבין? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קיימת הסכמה כללית כי אכילת ארוחות קטנות ותכופות יותר, היא הדרך הטובה ביותר כדי להוריד במשקל ולהיות בריאים. בדרך זו, אתם תהיו מלאים יותר, תשיגו שליטה טובה יותר על רמת הסוכר בדם וההורמונים שלכם ובסופו של יום, זה אומר שתאבדו יותר שומן ותשמרו על השרירים שלכם. נשמע לנו טוב.

אבל האם זה באמת כל כך פשוט? אם אוכלים את אותו מספר קלוריות המתפרש על ארוחות מרובות, לעומת אכילה של 3 ארוחות מסורתיות ביום - זה פועל כמו כדור קסם שיגרום לכם להשיל ממשקלכם באורח פלא?

ד"ר הת'ר ליידי מאוניברסיטת מיזורי פרסמה את מחקרה בכתב העת "השמנת יתר" ושאלה את השאלה הזו ממש.

במחקר קטן זה, שנערך על 27 גברים עם עודף משקל או השמנת יתר, נבחנו המשתתפים שדבקו בדיאטות "גבוהות" בחלבון (25% מכמות הקלוריות היומית שלהם) או בדיאטות חלבון רגילות (14% מכלל הקלוריות). לאחר מכן, הם חולקו לקבוצות שאחת אכלה 3 ארוחות ביום (בהפרש של 5 שעות זו מזו) והשניה, 6 ארוחות ביום (בהבדל של 2-3 שעות זו מזו).

קבוצת הנבחנים שצרכה את הכמות הגבוהה ביותר של חלבון היתה מלאה יותר לאורך היום, בערב ובהמשך הלילה. זה לא מפתיע מכיוון שאין ספק שחלבון יותר משביע מאשר פחמימה.

אך באופן מעניין, הקבוצה שהוקצתה באופן אקראי לאכול רק 3 ארוחות ביום דיווחה על הרגשה מלאה יותר מהקבוצה שאכלה 6 ארוחות ביום.

זה מעניין. במשך שנים על גבי שנים, תזונאים, מגזינים בריאותיים וכו' גרסו שאכילת ארוחות קטנות ותכופות יותר היא הגישה הטובה ביותר. כעת, המחקר של ד"ר ליידי טוען אחרת. אולי ההאכלות הקטנות והתכופות יותר הן גישה יותר נחשבת מאשר טובה בפועל ומהמחקר שלה, נראה כאילו חלבון הוא הזרז הגדול יותר בכל הנוגע לאובדן שומן ולא באיזו תדירות אתם אוכלים.

זו בהחלט לא המילה האחרונה בנושא זה, אך לפי שעה, מהנתונים מהעולם האמיתי, בשילוב עם המדע, אנו מציעים שני דברים:

1. וודאו שאתם אוכלים חלבון בכל ארוחה.

2. עשו מה שעובד לכם. עבורנו אלו ארוחות קטנות ותכופות יותר - אך אורח החיים שלנו מאפשר זאת. המפתח הוא לתכנן קדימה כך שבין אם אתם אוכלים 3 ארוחות גדולות יותר או 3 ארוחות קטנות יותר + 2 חטיפים, הן איכותיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר