השאירו פתח לתקווה

האיחוד בימין אושר: "אין הבדל אמיתי בינינו"

בכינוס שנערך הערב בפתח תקווה אישרו חברי 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' את האיחוד בין המפלגות ובין 'הימין החדש'. בנוסף, הסמיכו את היו"רים לסגור עם 'עוצמה יהודית' (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חברי המפלגה, הערב (צילום: דוברות הבית היהודי)

המפלגות של הציונות הדתית, הבית היהודי והאיחוד הלאומי התכנסו הערב (רביעי) בפתח תקווה כדי לאשר את המיזוג ביניהם, וכל מפלגה גם אישרה בנפרד את האיחוד עם מפלגתם של בנט ושקד - הימין החדש.

בתוך כך, חברי המרכז הסמיכו את כוחם של יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי שיכולו לחתום לבדם על איחוד עם עוצמה יהודית מבלי לכנס שוב את חברי המפלגה.

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ עמד בדבריו על הגאווה שבאיחוד: "המפלגה היום גאה באנשיה, זקופת קומה. ככה הגענו לכנסת ולכל מקום וככה גם הגענו למשא ומתן. למדתי שמפלגות יכולות לקום וליפול אבל בסוף יש רק מפלגה אחת עם שורשים שבלעדיה אין דבר כזה איחוד הימין. זה הבית היהודי והוא ימשיך, ימשיך וימשיך".

בהמשך דבריו אמר פרץ: כי "אנחנו חיים הרבה שנים מבתוך ממשלות ימין, ואנחנו נלחמים על המשמעות על השבת, על הערכים היהודיים. ושילמנו על כך מחיר. אנחנו נמשיך להוביל את הערכים הללו ולא נטשטש את זה. ההסכם שהושג הוא הטוב ביותר שהיה אפשר להשיג"

מהאיחוד הלאומי נמסר: "מרכז האיחוד הלאומי התכנס הערב בירושלים ואישר את הסכם הריצה המשותפת עם הימין החדש. כמו כן הסמיך המרכז את יו״ר המפלגה בצלאל סמוטריץ׳ לחתום הסכם גם עם מפלגת עוצמה יהודית תוך שמירה על העקרונות בהסכמים הקיימים ובכפוף לאשור הנהלת המפלגה"

ראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן נאם בפתיחת הכינוס בעד האיחוד ואמר: "כשעושים יכולה להיות ביקורת, אבל צריך תמיד לעמוד באלה שעומדים כמו הארזים ולא עוצרים. שכל אחד יעמיד את עצמו אילו הוא היה בחזית. זה קל לעמוד בבית כשהם טובים בפני עצמם, אבל כשאתה עומד בחזית אתה צריך לשקול מה צריך לעשות כדי שהמציאות הנוכחית תנצח".

"הציונות הדתית תלחם על עמדותיה. ב10 הראשונים יש לנו 6. עם האיחוד הלאומי – שמה ההבדל בינינו? אין הבדל, אנחנו הציונות הדתית". סיים הרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר