בשפה העברית

ישראלי שהצטרף לדאעש פונה לנתניהו: טעיתי

סיאף שריף דאוד, ערבי ישראלי שהצטרף לארגון הטרור הרצחני בסוריה, טוען כי חזר בו ובסרטון בשפה העברית שפרסמו כלי תקשורת ערביים, פנה אל ראש הממשלה (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך רשת אל-ערביה)

סיאף שריף דאוד, במקור ערבי ישראלי שהתגורר בכפר ברא שבמשולש, הצטרף לפני כמעט ארבע שנים אל ארגון הטרור דאע"ש. כעת הוא מעוניין לשוב לישראל.

רשת הטלוויזיה הסעודית, אל-ערביה, פרסמה סרטון בו הוא פונה בשפה העברית אל בני משפחתו ואל ראש הממשלה בנימין נתניהו: "טעיתי".

"אמא ואבא, אני מצטער שנכנסתי לעולם הזה", אמר. "לא חשבתי שזה יהיה קשה מאוד. כאילו, הזיות, כאילו אני בחלום. עשיתי טעות ואני מאוד מצטער שהכנסתי אתכם לבעיה גדולה. אמא, אני יודע שאת חושבת עליי כל היום וכועסת, קשה לי מאוד עם זה. אני תמיד חושב עלייך. אני מצטער שיצאתי מהארץ בלי להגיד לכם".

בפניה לנתניהו אמר, "אתה ראש ממשלה של מדינה דמוקרטית. הרבה מדינות לקחו את האזרחים שלהם מכאן", וטען להגנתו, והוסיף: "כולם יודעים מה עשה נתניהו בשביל חייל אחד".

בראיון שהעניק לרשת אל ערביה סיפר על הליך התגייסותו לדאע"ש: "עברתי דרך טורקיה לסוריה והמתנתי זמן רב לאנשי הארגון. אם מישהו היה מגלה שאני ישראלי, המסע היה נגמר שם".

הוא סיפר כי בשל אזרחותו הישראלית, נחשד כי הוא סוכן מוסד ונכלא על ידי ארגון הטרור הרצחני. "הם אמרו שאני סוכן מוסד, שאני משרת את ישראל. אחרי שלוש שנים שלחמתי לצידם".

לטענתו, "הם רצו להשתמש בי, שאגיד דברים בעברית נגד ישראל. סירבתי משום שלא רציתי לפגוע במדינה ממנה באתי ובבני משפחתי".

לסיום אמר: "ישראל היא מדינה דמוקרטית, היא הבית שלי. הבנתי את זה כשראיתי את סוריה. בסוריה יש הבדל עצום בין העלאווים לסונים. בישראל אין הבדל אמיתי בין יהודים לערבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר