לאחר הסערה

מסתמן: מנדלבליט ייתנגד למצלמות בקלפי

לאחר שבליכוד הציבו מצלמות בקלפיות במגזר הערבי וחשפו זיופים ואיומים על מצביעים, מסתמן כי היועמ"ש יאסור שימוש במצלמות בעת ההצבעה ויתיר רק בעת ספירת הקולות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לאחר שמפלגת 'הליכוד' עוררה סערה עם הצבת מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי, מצלמות שחשפו זיופים ואיומים על מצביעים, מסתמן שהיועץ המשפטי לממשלה יתנגד להצבת מצלמות בקלפי בעת ההצבעה ויאשר את הצבתן רק בעת ספירת הקולות.

כזכור, בבחירות לכנסת ה-21, צייד הליכוד את אנשיו בקלפיות במגזר הערבי במצלמות נסתרות ומכשירי הקלטה שתיעדו את הנעשה בקלפי בשולחן המזכירות. בחלק מהקלפיות התגלו המצלמות ובמקום התעוררה מהומה שאילצה התערבות משטרתית.

בעקבות תלונה שהוגשה בנושא עוד ביום הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר שרק נציגי המשטרה, או ועדת הבחירות, יוכלו לעיין בצילומים שמטרתם הייתה למנוע מהציבור הערבי לזייף את תוצאות הבחירות. "חל איסור לצלם מאחורי הפרגוד - אלא באירוע חריג", קבע מלצר והוסיף, כי יהיה מותר לבצע הקלטות אודיו אבל בשום מקרה אסור לצלם ספרי בוחרים או פרוטוקולים, זאת למרות שברור שישנם זיופים רבים במגזר הערבי, זיופים שהוכחו בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.

השופט מלצר אף העביר את התלונות ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום המפכ"ל כדי שיורו לפתוח בחקירה, וזו עודנה מתנהלת. כעת, היועמ"ש ישמיע את עמדתו הסופית בשימוע הפומבי, שיערוך בסוף השבוע השופט מלצר בכנסת. בתום השימוע, ולאחר שישמע את כל הצדדים – יקבל מלצר החלטה.

יש לציין, שהמצלמות לא תיעדו את ההצבעה עצמה אלא רק את שולחן ועדת הקלפי ושם נראו גברים שמצביעים עבור נשותיהם וכדומה. המתנגדים טוענים כי עצם הצבת המצלמות עוררו חשדנות ופחד בקרב המצביעים ופגעו באחוזי ההצבעה.

על פי המסתמן, תבוצע הסדרה שתגדיר מתי מותר להכניס מצלמות, באילו נסיבות ובאילו יישובים או קלפיות. בעתיד הדבר אף יוסדר בחקיקה מסודרת.

בליכוד אומרים, כי המהלך יצא אל הפועל בשל מידע שהתקבל על אי-סדרים בהיקפים גדולים. בעקבות זאת תיכננו במפלגה שוב להתקין כ-1,500 מצלמות בקלפיות זאת כדי למנוע את הזיופים שכבר נמצאו ותועדו על ידי הליכוד.

"מי שלא מזייף ולא משקר אין לו מה לפחד ממצלמות, עצם הפחד של הערבים והסערה בשמאל מלמדים כי יש להם סיבה טובה לפחד", אומרים בימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר