מחקר: לעבודה מהבית יש יתרונות רבים לעובדים ולמעסיקים

עובדים מרוחקים נוטים לדווח על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון בעבודה ואף עשויים לעבוד קשה יותר מאלו שעובדים במשרד, כדי להוכיח את רצינותם. זה נהנה וזה לא חסר (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אנשים שעובדים מהבית או ממקומות אחרים (שאינם המשרד), מרוצים יותר מהעבודה שלהם ואף עשויים לעבוד קשה יותר מאלו שעובדים במשרד, כדי להוכיח שהם לא מתרשלים, על פי ניתוח חדש מאוניברסיטת קרדיף. אבל יש גם חיסרון, אומרים החוקרים: עובדים מרוחקים נוטים לעבוד שעות ארוכות ועשויים לחוות קשיים בהפרדת העבודה מהחיים האישיים.

חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות הללו, כתבו החוקרים בכתב העת "טכנולוגיה חדשה, עבודה ותעסוקה", בתרגום חופשי - מכיוון שעבודה מרחוק היא מגמה הולכת וגוברת.

החוקרים עברו על כמה מחקרים וסקרים קודמים של עובדים, כדי להגיע לכמה מסקנות מבוססות ראיות.

ראשית, לדבריהם, מעסיקים נהנים מכך שהם מאפשרים לעובדיהם "לעשות שעות" מהבית. בסקרים, יותר עובדים מרוחקים מכאלו היושבים במשרד, ציינו כי "תפקידם דורש מהם לעבוד קשה מאד, שהם עובדים מעבר לשעות העבודה הרשמיות כדי לבצע את העבודה וכי הם משקיעים מאמץ רב מעבר למה שנדרש", נכתב בכתב העת.

ובמובנים רבים, הם אומרים, גם העובדים מרוויחים: עובדים מרוחקים נוטים לדווח על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון בעבודה ויש סיכוי גבוה יותר לומר כי משרותיהם מהנות ומעוררות מאשר אנשים שעושים את אותה עבודה בסביבה משרדית.

אבל בחזרה לשעות הארוכות יותר: החוקרים כותבים על "עבודה ללא גבולות" כי "הדבר בא לידי ביטוי בקשיים גבוהים יחסית לבצע 'כיבוי' ולהתפרק בסוף יום עבודה". (כן, זה נכון שאפילו אנשים עם משרות שולחן מסורתיות דואגים לעבודה כאשר הם לא נמצאים במשרד, אבל מחקרים מראים שדאגות אלה משפיעות על אחוז גבוה יותר של עובדים מרוחקים - 44% לעומת 36% בלבד).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר