הדרך הטובה ביותר לעזור לחבר בדיכאון

כשחבר או בן משפחה שלנו שרוי בדיכאון, אנחנו נוטים להתרחק ממנו, כי לא נעים לנו לשהות במחיצת אנשים מדוכדכים ולעתים אנו עושים זאת בעקבות בקשתו לקבל מעט פסק זמן. מסתבר שזה צעד שגוי (אימון אישי)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם חברכם סובל משפעת, יכול להיות שזה יהיה רעיון טוב להכין לו מרק עוף, לתמוך בו ולשהות לצידו במשך זמן מה. אבל אם הוא סובל מדיכאון, אין שום סיבה להתרחק ממנו - למעשה, יכול להיות שהישארות במקום היא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות עבורו. על פי מחקר מאוניברסיטת ווריק, חברים הסובלים מדיכאון אינם משפיעים על בריאותכם הנפשית, אלא דווקא אתם אלו שמגדילים את הסיכוי להחלמתם.

במחקר שפורסם בכתב העת "Proceedings of the Royal Society B", החוקרים השתמשו במודל מתמטי הדומה לאופן מעקב אחר מחלות זיהומיות. על פי תשובותיהם של 2,000 תלמידי תיכון אמריקאים, סווגו המשתתפים כבעלי "מצב רוח ירוד" והראו סימפטומים הקשורים לדיכאון קליני, או כבעלי "מצב רוח בריא".

התוצאות גילו כי בני הנוער שהיו להם חמישה חברים בריאים או יותר, היו בעלי סיכוי נמוך ב-50% ללקות בדיכאון, כמו אלו ללא חברים בריאים ואם נער היה מסווג עם "מצב רוח נמוך", אך היו לו 10 חברים בריאים ומעלה, הסיכוי להחלמתו בעוד 6 עד 12 חודשים הוכפל.

"דיכאון נקשר לנסיגה חברתית ולכן אנשים מדוכאים היו צפויים להשפיע פחות מבחינה חברתית, מאשר אלו עם מצב רוח בריא", מוסבר במחקר. "עם זאת, כל אדם עשוי להזדקק לחשיפה מספקת לאנשים אחרים עם מצב רוח בריא, כדי להישאר במצב טוב, או להיות במצב טוב אם הוא מדוכא".

מחקר זה יכול להקטין את הסטיגמה בקרב הסובלים מדיכאון, על ידי הגברת ההבנה כי הוא אינו מדבק, אך אינטראקציה חברתית וחברויות הם גורמים חיוניים להחלמה ממנו.

החוקר הראשי, אדוארד היל, הצהיר כי "התוצאות שלנו מראות שקידום כל ידידות בין בוגרים יכול להפחית דיכאון. חברים עם דיכאון אינם מסכנים אתכם, אך קיום חברים בריאים זה גם מגן וגם מרפא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר