מחקר הזוי: אנשים שמקישים על שולחן בעיפרון - בריאים יותר

חדשות טובות לכל מתופפי כפות הרגליים והעפרונות: ההתעסקות הבלתי פוסקת שלכם עשויה לעזור לכם לחיות יותר. תכלס, מסתבר ש"שב בשקט" אינה תמיד העצה הטובה ביותר (בריאות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תקופות ישיבה ארוכות הוכחו כמנבאות תמותה, אולם מחקר חדש מצביע על כך שתזוזה בעצבנות עשויה להיות אחת הדרכים להתמודד עם השפעות בריאותיות שליליות.

חוקרים מאוניברסיטת לידס ואוניברסיטת קולג' בלונדון סקרו 12,778 נשים בגילאי 35-69, שהשתתפו במחקר קודם בנושא הרגלי אכילה, שנערך על ידי אוניברסיטת לידס. הסקר כלל שאלות הנוגעות להתנהגויות בריאותיות, מחלות כרוניות, רמות פעילות גופנית וישיבה המלווה באי נוחות מתמדת.

החוקרים בדקו את רמות חוסר המנוחה של הנשים בסולם של 1 עד 10, כאשר הספרה 1 מייצגת מצב של "לא מתופפות כלל" והספרה 10 מייצגת מצב של "נקישות קבועות". לאחר מכן התגובות חולקו לשלוש קבוצות: תיפוף נמוך (1-2), בינוני (3-4), או גבוה (5-10). התוצאות פורסמו בכתב העת האמריקני לרפואה מונעת.

בקרב נשים עם ציוני תיפוף נמוכים, ישיבה של שבע שעות ביום או יותר הייתה קשורה לעלייה של 43 אחוז בסיכון שלהן לתמותה מכל הסיבות, בהשוואה לנשים שישבו חמש שעות ביום או פחות. אך לאלה שהתיפוף שלהן נפל בקטגוריות הבינוניות או הגבוהות, לא היה סיכון גבוה יותר למות כשישבו במשך פרקי זמן ארוכים יותר.

"אמנם יש צורך במחקר נוסף, אך הממצאים מעלים שאלות האם האסוציאציות השליליות הקשורות לתיפוף בעצבנות, כמו גסות רוח או חוסר ריכוז, צריכות להימשך אם תנועות פשוטות כל כך מועילות לבריאותנו", אמרה ג'נט קייד, אחת ממחברות המחקר, בהצהרתה.

אפילו בקרב מבוגרים שמתאמנים באופן קבוע, עדיין ניתן לבלות עד 15 שעות ביום בישיבה - ולא כולם יכולים לצאת לטיולים ארוכים או ליטול הפסקות ארוכות. תוצאות אלה מעניקות תקווה שגם ישיבה יכולה להיות פעילה.

"התוצאות שלנו תומכות בהצעה שכדאי להימנע מלשבת בשקט במשך פרקי זמן ארוכים ואפילו התנודדות קלה עשויה להוות הפסקה מספקת כדי ליצור את ההבדל", הוסיפה ד"ר גארת' הגר-ג'ונסון, אחת ממחברות המחקר.

זו לא הפעם הראשונה שתיפוף קשור לשיפור הבריאות. מחקרים קודמים מצאו כי אנשים שזעים בעצבנות רזים יותר וכי "פעילות גופנית מקרית", יכולה למעשה לעזור לכושר שלכם. אז אלו מכם שמקישים בעטים על השולחן, התפרעו - יכול להיות שאתם פשוט בדרך להיות בריאים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר