האזינו

ההקלטות חושפות את הדרכות פעילי הליכוד

לאחר ההצלחה בבחירות הקודמות. הערב נחשף, כי הליכוד מתכנן שוב להציב אנשים עם מצלמות בקלפיות במגזר הערבי כדי לתעד זיופים • ההקלטות מההדרכות נחשפות (אקטואליה)

אילוסטרציה, קלפי עם מצביעים ערבים (צילום: Miriam Alster/FLASH90, הוידאו באדיבות חברת 'החדשות')

תיעוד של תדרוך 'ליכודניקים' שיצלמו את הבחירות בקלפיות הערביות נחשף הערב (ראשון) ב'חדשות 12', המהלך של הליכוד נעשה ממניעים אידאולוגיים כדי לדאוג שלא יהיו זיופים בקלפיות הערביות, לפי ההערכות המהלך התבטא גם במנדטים.

על פי ההערכות, השתתפו במיזם המיוחד הזה כ-1300 אנשים וככל הנראה לאור ההצלחה שזה הביא בליכוד יקיימו מערך הזה גם בבחירות הקרובות. בליכוד מדברים כי המבצע הוסיף לגוש הימין בין 3-5 מנדטים וגרע אותם מהציבור הערבי.

מי שנטל את חסותו על האירוע היו עובדי חברת יחסי הציבור והאסטרטגיה קייזלר ענבל, שהסבירו כי מטרת המבצע הייתה למנוע זיופים – אך במקביל טענו כי לעצם הנוכחות של נציג יהודי בקלפי במגזר הערבי יש משמעות גדולה.

בהקלטה שפורסמה נשמע שגיא קייזלר אומר לפעילים שלא להסתתר הפעם ולשמש כהרתעה רשמית כחלק מוועדת הקלפי, כשלדבריו "חוץ משירותים, אתם לא יוצאים החוצה לשום דבר".

עוד הוא נשמע אומר: "באפריל מנענו גם כן באזור ה-40 אלף קולות, ככה לפי התיעוד שאתם שלחתם אלינו. זה מנדט לכל אחת מהמפלגות של הערבים. ככה זה יוצא, ממש שני מנדטים. בל"ד עברו את אחוז החסימה ב-3,700 קולות. אם היינו עושים את זה יותר טוב היינו מונעים מהם להיכנס לכנסת, ואז לכולנו לא הייתה עבודה".

ההקלטות גם מציגות את ההוראות שמשתתפי המבצע הודרכו בכדי למנוע זיופים. אם ערבי בן 80 מגיע להצטלם כשבאמתחתו תמונה שהוא היה בן 16, אתם לא מתחילים לצלם אותו ולהעלות את זה לאיזה אפליקציה ולנסות ולזהות איך הוא נראה פעם, אתם נותנים לו להצביע. מה שאתם יכולים לעשות במצב כזה זה לשאול אותו שאלות: 'בן כמה אתה?', 'באיזה שנה נולדת?', אם הוא יודע עברית – מצוין. אם הוא לא יודע את שנת הלידה שלו – בעיה. אבל בגדול משתדלים לא לתת לו להצביע".

הם לא הכחישו את זה שהם פועלים רק במגזר הערבי למרות שהם יודעים כי יש זיופים בכל הארץ אלא הסבירו כי "בליכוד החליטו כי הם פועלים רק במגזר הערבי ממניעים אידאולוגיים".

"אום אל פאחם זה כפר שאני אישית לא הייתי נכנס אפילו לתדלק שם. אבל זה קורה גם בקלנסוואה, וגם בטייבה וגם בטירה" נאמר בהקלטות. "הזיופים האלה קורים בכל מקום אותו דבר. ועדיין, אם אתם אומרים לא – הם לא עושים את זה, כי הם לא רוצים להיכנס לכלא בסוף היום. זה לא פעילי חמאס, זה לא פעילי ג'יהאד אסלאמי, אף אחד מהם אף פעם לא עשה איזה פיגוע. יש להם מה להפסיד".

וועדת הבחירות עדיין לא דנה בסוגיא האם הליכוד יכול להציב מצלמות בקלפיות, אך למרות כך ההדרכה התקיימה ובליכוד הבהירו אמרו בפירוש שיכבדו כל ההחלטה של הועדה. לדבריהם, "יש חוק שאומר שאסור לצלם בקלפי. החוק הוא נתון לפרשנות, והפרשנות שלנו אומרת שמה שלא אומרים בפירוש שהוא אסור – הוא בעצם מותר. זה לא שטח אפור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר