כיצד לפתח קריירה (בלי לרמוס אנשים אחרים בדרך)

רוצים להתקדם בחיים? יש לכם שאיפות לגבי הקריירה שלכם? נפלא. זה לא אומר שאתם צריכים להיות טיפוסים אכזריים שמכורים לעבודה ומשתמשים באנשים אחרים כדי לקדם את עצמם. מה זה כן אומר? (אימון אישי)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש לכם שאיפות לגבי הקריירה שלכם? נפלא. זה לא אומר שאתם צריכים להיות טיפוסים אכזריים שמכורים לעבודה באופן אובססיבי ומשתמשים באנשים אחרים כדי לקדם את עצמם. אבל זה כן אומר שעליכם להיות סקרניים, לעבוד קשה, לגלות פתיחות כלפי הזדמנויות חדשות, אפילו כשאתם פחות בעניין שלהן. זה אומר להיות פעילים בתהליך שלכם - בין אם זה לבקש מאיש צוות בכיר לשבת איתו לקפה, לחפש אחר קבלת משוב באופן יזום או להקיף את עצמכם במכוון בקולגות חרוצות שאתם מעריצים.

בין אם אתם רק מתחילים לצאת לעולם האמיתי, או מחפשים הדרכה מסוימת כדי לזכות במשרה ספציפית שאליה אתם לוטשים עיניים, קראו את האסטרטגיות הבאות לבניית קריירה שהן פשוטות ועם זאת יעילות, כדי לעזור לכם לפגוש את האנשים הנכונים, להרחיב את אופקיכם ובסופו של דבר לנחות - ולשגשג - בנקודה המקצועית הנכונה עבורכם.

שוחחו עם מישהו שמחזיק במשרה שאתם רוצים

האם אתם חדשים בשוק העבודה או מחפשים לשנות את הקריירה הנוכחית שלכם ב-180 מעלות? אל תזלזלו בכוחו של ראיון אינפורמטיבי לא רשמי. "מצאו מישהו מהתעשיה לדבר איתו", מציעה דב קירי, סגנית נשיא לשעבר בחברה לניהול משאבי אנוש.

שאלו אותו על התפקיד, אילו מיומנויות נדרשות, איזו רמת השכלה תצטרכו, לאיזה ארגון מקצועי אתם צריכים להצטרף - ואפילו אם אתם יכולים ללוות אותו בעבודה במשך יום אחד. לאחר מכן, עשו צעדים כדי להעפיל לתפקיד וודאו שהאחראי על גיוס עובדים - בין אם אתם מגישים מועמדות למשרה חדשה או מעוניינים בקידום - יודע שעשיתם אותם.

למדו היטב את הפוליטיקה המשרדית

"בין אם אתם רוצים להיות או לא, אתם בתוך המשחק", אומרת יועצת הקריירה רוברטה מטוסון. זה לא אומר שאתם צריכים להיות קטנוניים או לדרוך על בהונותיהם של אנשים; במקום זאת, עשו מאמץ לקלוט באמת את הנעשה סביבכם, ללמוד מי האחראי על מה ולהבין כיצד מתבצעת העבודה בארגון. בנו קשרים אמיתיים עם אחרים על ידי היותכם שחקני צוות מקצועיים והימנעות מרכילות והתנהגויות שאינן הולמות.

השתמשו בלחץ החברתי לטובתכם

זה כנראה לא מה שציפית לו, אבל הקשיבו לנו. "הסתובבו עם אלו שעובדים קשה", מייעץ ג'וזף גרני, מחבר שותף של רב המכר של הניו יורק טיימס, "לשנות כל דבר: המדע החדש להצלחה אישית". "הגבולות של הקריירה שלכם נקבעים על ידי אחרים, ככל הנראה". דהיינו, השתמשו בלחץ חברתי חיובי על ידי הקפת עצמכם בחברים שעובדים קשה החולקים את יעדי הקריירה שלכם ומעודדים אתכם להיות טובים יותר בעבודתכם. על זה בדיוק נאמר "קנאת סופרים תרבה חכמה".

נצלו את הקשרים שלכם

לפעמים זה קשור למי שאתם מכירים - וזה לא אמור להיות דבר רע. חשבו על האדם שמגייס עובדים לעבודה החלומית שלכם. האם אתם מכירים מישהו שאולי מכיר אותו? או מישהו שמכיר מישהו? שאלו סביב: אתם רוצים שמישהו יזרוק עליכם מילה טובה. זו לא רמאות, זה צעד חכם והרבה קשרים גדולים וקריירות מוצלחות מתחילים כך.

"זה הרבה יותר בעל ערך [ליצור קשרים] מאשר לשלוח רק עשרות קורות חיים שעלולים להיזרק לערימות הדחייה", אומרת ריטה גונת'ר מקגרת', פרופסור בבית הספר קולומביה לעסקים, בניו יורק. שליחת קורות חיים עדיין יכולה לעזור לכם למצוא עבודה, אך שימוש במכרים בכדי להעלות את עצמכם ולפרסם את שמכם שם בחוץ, עשוי לעזור לכם לנחות למשימת החלומות הרבה יותר מהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר