המתיחות הביטחונית - לשיא

בצפון ובדרום: צה"ל תקף בעזה; דיווחים על תקיפה בלבנון

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי כלי טיס בלתי מאוישים של צה"ל תקפו יעד באזור בקעת הלבנון, הסמוך לגבול עם סוריה. במקביל, חיל האוויר תקף שורת יעדים ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות (חדשות)

מטוס קרב. אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)

המתיחות בצפון - לשיא: חיל האוויר הישראלי פעל הלילה (שני) בלבנון - כך לפי דיווחים ערביים שלא קיבלו אישור בישראל, וברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות.

יעד של החזית העממית לשחרור פלסטין, באזור בקעת הלבנון, הסמוך לגבול עם סוריה, הותקף הלילה על-ידי חיל האוויר הישראלי, כך מדווחים כלי תקשורת ערביים. בישראל לא התקבלו אישורים לדיווחים הללו.

לפי הדיווחים, שני כלי טיס בלתי מאוישים של צה"ל ביצעו את התקיפה. אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין ירו לעבר כלי הטיס אך לא הצליחו לפגוע בהם. בכלי התקשורת הערביים דווח עוד כי נגרם נזק במקום אך לא היו נפגעים בנפש.

אבו מוחמד, אחד האחראים על הבסיס, אמר לעיתון "א-נהאר" כי כלי טיס ישראליים לא מאוישים תקפו את הבסיס בשלושה טילים קטנים, נגרם נזק אך אין נפגעים. בערוץ אל-ג'זירה דווח כי בוצעו שלוש תקיפות באותו אזור.

יצוין כי ישראל תקפה בעבר את החזית העממית לשחרור פלסטין, שהוא ארגון פלסטיני הפועל בסוריה ובלבנון בפיקודו של אחמד ג'יבריל.

התקיפה בסוריה, במוצ"ש (צילום: Syrianarabnewsagency)

במקביל, צה"ל תקף הלילה בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר ישראל. תחילה דיווחו הפלסטינים על תקיפה ישראלית באיזור בית לאהיה.

זמן קצר לאחר מכן אישר דובר צה"ל את התקיפה בעזה ומסר כי "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד מפקד גדוד של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה מוקדם יותר הערב".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "צה"ל ימשיך לפעול כנגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

דובר חמאס, חאזם קאסם, טען הבוקר כי אינם אחראיים לשיגור הרקטות אמש. עוד הוא טען כי התקשורת בישראל מאשימה את הפלגים הפלסטיניים, כדי להצדיק את תקיפות צה"ל.

התקיפה בעזה, כאמור, מגיעה בעקבות שיגור שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהן ורקטה נוספת נפלה בכביש באחד היישובים בעוטף עזה. בעקבות ירי הרקטות הופעלו אזעקות צבע אדום בעיר שדרות וביישובים בעוטף עזה.

הירי לשדרות הפתיע אלפים שהשתתפו בפסטיבל בעיר, שהחלו להימלט בבהלה מהמקום. 16 מהם לקו בחרדה ואישה אחת נפצעה קל לאחר שמעדה. העירייה והמשטרה פעלו במהירות כדי לפתוח את כל השערים ולאפשר לאנשים להימלט בבטחה.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר כי בעקבות הירי הרקטי מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל, החליט ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה. הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועת עזה.

כוח קודס האיראני במהלך ניסיון הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, יממה קודם לכן, הודיע צה"ל כי הוא תקף מספר יעדים ליד דמשק, ובכך סיכל ניסיון פיגוע של כוח קודס האיראני, שתיכנן לשלוח משטח סוריה רחפני נפץ לעבר ישראל.

שעות ספורות לאחר מכן דיווח גורם בחיזבאללה כי שני רחפנים ישראליים התרסקו ברובע הדאחייה, בפרברים הדרומיים של ביירות, בירת לבנון. כאשר לדבריו אחד מהם התפוצץ באוויר בטרם התרסק.

אמש, נשא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאום בו האשים את ישראל בשיגור הרחפנים שהתרסקו בלבנון ואיים כי ישראל "עשתה דבר מאוד מאוד מסוכן". לדבריו, "מדובר בהתקפה הישראלית הראשונה מאז 2006". לדברי נסראללה, "מדובר בכלי צבאי שאורכו לפחות שני מטרים. הרחפן הראשון היה במשימת איסוף מידע ולא היה חמוש. הוא טס בגובה נמוך והופל על ידי תושבים שהשליכו עליו אבנים. לאחר פרק זמן קצר הגיע הרחפן השני וביצע תקיפה על מקום מסויים, מדובר ברחפן מתאבד".

נסראללה המשיך ואמר כי "אם נתניהו חושב שהסיפור נגמר כי לא היו הרוגים, הוא טועה. אם נשתוק על ההפרה הזו, זה יציב את לבנון במסלול מסוכן שבו כל יומיים יגיע רחפן ממולכד שיתקוף מטרות בשטחנו. יקרה לנו מה שקורה בעיראק, שם יש תרחיש שחוזר על עצמו. לפני כמה שבועות הותקפו מחסנים של מיליציית חשד א-שעבי בכל מיני מחוזות, רחפן מגיח לפתע ופתאום יש פיצוץ ולאחריו רמיזה קלה למעורבות ישראלית. הם מתגאים בכך ולא ניתן לזה לקרות על אדמת לבנון".

נראללה פנה "לחיילי צה"ל בגבול הצפוני" ואמר: "מהלילה תעמדו על הגדר ותחכו לנו. יום, יומיים, שלושה, תחכו לנו. נגמרה התקופה שבה ישראל יכלה לתקוף בלבנון ולהישאר בטוחה. אנחנו נמצאים בשלב חדש, זה שלב שהאויב כפה עלינו. אם הוא חושב שבגלל בעיות כלכליות או חולשות אחרות, לא נגיב - הוא טועה. גם אם נרעב נמשיך להתגונן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר