מה הטעם שלכם במוזיקה אומר עליכם?

השירים שאתם מפזמים לעצמכם ברחבי הבית אינם מעידים רק לאיזה זמר אתם אוהבים להאזין, אלא, מחקר מראה שהסגנון המוזיקלי המועדף עליכם יכול לחשוף משהו על דרך החשיבה שלכם (מוזיקה)

(צילום: shutterstock)

אם אתם מוצאים את עצמכם מזמזמים "מזרח מזרח, מערב מערב" ברחבי הבית, אולי אתם לא רק אוהבים את ליפא שמעלצר, אלא טמון פה עוד מידע שיכול להגיד עליכם לא מעט. על פי מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג', הטעם שלכם במוזיקה יכול לספק תובנות לגבי הדרך בה אתם חושבים - ובהמשך, לגבי האופן בו אתם תופסים את הסובבים אתכם.

צוות המדענים, בראשות הדוקטורנט דייוויד גרינברג, בדק כיצד סגנון החשיבה שלכם - אם אתם "אמפתיים" או "מערכתיים" - משפיע על בחירתכם במוזיקה. יותר מ-4,000 משתתפים היו מעורבים במחקר, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת "PLOS ONE". המשתתפים התבקשו למלא שאלונים פסיכולוגיים ולאחר מכן להאזין ולדרג חמישים קטעים של 15 שניות, שהשתרעו על 26 ז'אנרים מוזיקליים ותתי ז'אנרים.

המחקר הגדיר את המשתתפים ה"אמפתיים" כאנשים שאוהבים להתמקד ברגשותיהם של אחרים ולהגיב להם ואת ה"מערכתיים" ככאלו שנהנים לזהות ולנתח את הכללים השולטים בהם עצמם. אנשים שקיבלו ציון גבוה בסעיף האמפתיה העדיפו מוזיקה רכה ושקטה, לא יומרנית ועכשווית, כמו אלקטרוניקה ופופ. הם גם העדיפו מוזיקה שיש לה אנרגיה נמוכה, רגשות שליליים או עומק רגשי.

אלה שקיבלו ציון גבוה בסעיף המערכתיות, לעומת זאת, נטו להעדיף מוזיקה אינטנסיבית, כמו גם מוזיקה שיש לה אנרגיה גבוהה או רגשות חיוביים. אפילו בתוך הז'אנר הספציפי, התוצאות האלה התקיימו.

"למרות שבחירות המוזיקה של אנשים משתנות לאורך זמן, גילינו שרמות האמפתיה של האדם וסגנון החשיבה שלו, מנבאים איזה סוג של מוזיקה הוא אוהב", אמר גרינברג בהצהרה. "למעשה, הסגנון הקוגניטיבי שלו - בין אם הוא חזק באמפתיה או חזק במערכתיות - יכול לנבא טוב יותר איזו מוזיקה הוא אוהב, יותר מאשר האישיות שלו".

השלכות המחקר נרחבות. הן יכולות לעזור לתעשיית המוזיקה להתאים את המלצות השירים שלה ליחידים והיא גם מספקת תובנה חדשה על סוגי האישיות הקיצוניים ביותר.

בהצהרה, אמר פרופסור סימון ברון-כהן: "המחקר עשוי לעזור לנו להבין את הקצוות, כמו אנשים עם אוטיזם שהם חזקים בשיטתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר