2 טריקים שיעזרו לכם לא לשכוח לקנות שום דבר בצרכניה

חוקרים בדקו את ההרגלים של יותר מ-700 צרכנים, בנסיון לקבוע מהי הדרך היעילה ביותר למנוע שכחה של משהו בחנות. הממצאים מצביעים על כך ששני הטריקים הבאים עובדים מצוין (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם אתם מוצאים את עצמכם כמעט מדי יום במכולת השכונתית, מכיוון ששכחתם לרכוש מצרכים בקניה הגדולה במרכול? מחקר חדש מציע פתרון.

חוקרים בדקו את ההרגלים של יותר מ-700 צרכנים, בנסיון לקבוע מהי הדרך היעילה ביותר למנוע שכחה של משהו בחנות. הממצאים שפורסמו בכתב העת לפסיכולוגיה צרכנית מצביעים על כך ששני הטריקים הבאים יכולים להשאיר אתכם בעתיד עם מקרר, מזווה וארונות מלאים:

1. ערכו רשימה

כן, זה הטריק הכי ישן בספר, אבל הוא פשוט עובד ומסתבר ש-50 אחוז מהקונים לא מיישמים אותו. גם אם תעזבו את הבית תוך כדי שינון בלתי פוסק של "חלב, ביצים, סלק ולחם", עדיין תוכלו לשכוח משהו.

כדי להבין כיצד זה עובד, החוקרים נתנו לקונים רשימת פריטים לשינון ואז ביקשו מהם לשער כמה פריטים הם יזכרו ברגע שיתחילו לקנות. לאחר מכן, הצרכנים קיבלו 10 דקות לקרוא מאמר לפני שיצאו לקניות. הם הצליחו פחות מהצפוי.

דניאל פרננדס, מחבר המחקר, הצהיר כי "אחד הממצאים העיקריים שלנו הוא שאנשים לא מעריכים נכון מתי יש סיכוי גבוה יותר שהם ישכחו פריטים". כשיש לנו משהו בראש, קשה לנו לדמיין שנשכח אותו". אך אנו שוכחים, זה קורה. לכן כדאי להכין את הרשימה ולקחת אותה אתכם לצרכניה.

רוצים לייעל את השיטה עוד יותר? הצמידו למקרר פתק ובכל פעם שאתם נתקלים בפריט כלשהו שחסר לכם בבית, רשמו אותו באותו הרגע.

2. הסתובבו בין המדפים

אם תקדישו זמן, תבלו עוד כמה דקות בחנות ותסיירו בינות למדפים הרבים הפזורים בה - סביר פחות להניח שתשכחו לזרוק לעגלה את אותו פריט יוצא דופן שלו אתם זקוקים (וגם אם תתפתו להוסיף כמה מוצרים לא הכרחיים לסל שלכם, לא נורא. הזמן שתבזבזו בקניות חוזרות ונשנות במכולת השכונתית עם המחירים הגבוהים שבה, עדיף? לא נראה לנו).

כדי להגיע למסקנה זו, החוקרים העבירו למשתתפים רשימה של 10 עד 20 פירות וירקות. הם העניקו למחצית המשתתפים רשימה הכוללת תוצרת שהם בדרך כלל אוספים במסע קניות, כמו תפוחים וברוקולי.

המחצית השנייה, לעומת זאת, קיבלה רשימה שהכילה פריטים נדירים יותר, כמו קוקוס ואננס. המשתתפים יצאו לקניות ללא הרשימות. אלו שרק הצטרכו ללקט תפוחים וברוקולי הסתדרו בלי הרשימה ויכלו ללכת ישירות לדוכן הפירות והירקות ואז לקופה. אבל לאלו שהצטרכו לאסוף קוקוס ואננס, הליכה לאורך המעברים הייתה הדרך היעילה ביותר לזכור את מה שנכתב ברשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר