המדע מסכים: היום מרגיש כמו יום רביעי

לא. זה לא רק אתם. ימי שלישי באמת מרגישים כמו ימי רביעי. למעשה, ימי שלישי, רביעי וחמישי הם בדרך כלל משעממים ונוטים להתבלבל זה עם זה יותר בקלות, כך עולה ממחקר שנערך בנושא (אימון אישי)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

המדע נתן תוקף לאחת משיחות המשרד האהובות עליכם: ימי שלישי באמת מרגישים כמו ימי רביעי. למעשה, ימי שלישי, רביעי וחמישי הם בדרך כלל משעממים וחסרי עניין ונוטים להתבלבל זה עם זה יותר בקלות, כך עולה ממחקר שנערך בנושא.

הממצאים, שפורסמו בכתב העת "PLOS ONE", מגיעים מתוצאות של שלושה מחקרים. לראשונה, 1,115 משתתפים ענו על סקר בשבוע רגיל או בשבוע חג בנקאי (המונח לחופשה ציבורית בבריטניה, שם מתגוררים החוקרים). הם נשאלו כך: "לפעמים אנשים מרגישים שהם ביום הלא נכון של השבוע. לדוגמה, זה עשוי להרגיש יום חמישי שהוא למעשה יום רביעי. איזה יום בשבוע מרגיש לך היום?" וענו בבחירת אחד משבעת ימי השבוע.

במחקר השני, 65 סטודנטים מאוניברסיטת גלזגו התבקשו לענות במהירות האפשרית: "האם אתה יכול להגיד לי איזה יום בשבוע היום?" ולבסוף, המחקר השלישי ביקש מ-60 סטודנטים נוספים לרשום מילים שהם מייחסים לכל יום בשבוע.

בסך הכל, החוקרים מצאו שליום שני - ראשון שלנו, בעצם (שתואר כ"משעמם", "קדחתני" ו"עייף" וליום שישי (שנקשר ל"מנוחה", "חופש" ו"שחרור") היו יותר ייצוגים נפשיים מאשר ליום שלישי, רביעי וחמישי ולפיכך היו נבדלים יותר אחד מן השני. למעשה, אנשים יכלו לזכור כי זה היה יום שני או שישי במהירות כפולה מיום רביעי.

בערך 40 אחוז מהמשתתפים אמרו שזה היה יום אחד בשבוע מוקדם יותר או מאוחר יותר - כאשר מרבית הטעויות התרחשו באמצע השבוע. יותר מ-50 אחוזים דיווחו על היום הלא נכון כאשר היו בשבוע חג בנקאי.

"סיבה אחת שימי אמצע השבוע מעוררים פחות אסוציאציות מאשר ימים אחרים, יכולה להיות בגלל שהם מופיעים לעתים רחוקות בשיחות שבני אדם מנהלים ובכך מספקים פחות הזדמנויות לייצר עניין סביבם - למשל יש לנו שפע של שירים שמדברים על סוף השבוע ותחילתו ואילו לעתים נדירות מזכירים את ימי אמצע השבוע", אמר בהצהרה ד"ר רוב ג'נקינס, חוקר המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת יורק.

אז עד שכוכב גדול ישחרר את הסינגל "היום לא יום רביעי" כלהיט הבא, דעו שאנחנו אתכם בצער שהיום רק יום שלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר