מחקר מקיף

מוסד הלימודים המסוכן בארץ: ישיבת פוניבז'

הסדנא לידע ציבורי מיפתה את מוסדות הלימוד על פי מספר תאונות הדרכים שהיו בסביבתן ב-5 השנים האחרונות, וגילתה כי בסביבת ישיבת פוניבז' אירעו מספר התאונות הגדול ביותר (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רוני שוצר, פלאש 90)

תאונות הדרכים בדרך הלוך וחזור ממוסדות הלימוד הן דבר שמטריד ומדאיג כל הורה. מחקר מקיף של הסדנא לידע ציבורי מיפה, זוהי השנה השלישית, את כל בתי הספר בישראל, ודירג אותם על-פי מספר וחומרת תאונות הדרכים שאירעו בקרבתם בחמש השנים האחרונות.

באופן מעניין עולה כי מוסד הלימודים ה"מסוכן" ביותר בישראל בנושא תאונות הדרכים היא דווקא ישיבת פוניבז' בבני ברק.

במסגרת המחקר, התפרסם הבוקר על-ידי תמר טרבלסי חדד ב'ידיעות אחרונות', נספרו תאונות הדרכים שהתרחשו בין השנים 2013־2018 סביב כל מוסד לימודים, שבהן נפגעו הולכי רגל עד גיל 19. הנתונים הוכנסו למאגר שהועלה לאינטרנט, ומאפשר לחפש כל מוסד לימודים בארץ ולקבל סטטיסטיקה מפורטת על התאונות שאירעו בסביבתו.

כאמור, במקום הראשון נמצאת ישיבת פוניבז' בבני ברק, לאחר שלא פחות מ-113 צעירים נפגעו באזור הישיבה בשנים הללו, שישה באורח קשה ו-107 קל. ברחוב קדושת יום טוב, שממוקם בקרבת הישיבה, נפצע קשה פעוט בשנת 2018.

הפרויקט גם נותן המלצות, שנועדו לשפר את הבטיחות ולהביא לחזון של אפס הרוגים להתממש. למשל, באשר לישיבת פוניבז', ממליץ המיזם על מיתון תנועה ברחוב קדושת יום טוב ל-20-30 קמ"ש, הוספת פסי האטה, הצרת הרחוב והגבהת מעברי החצייה והצרה שלהם, שייאלצו את הנהגים להאט.

בפרויקט עלו נתונים לערים נוספות ברחבי הארץ. בירושלים, בית הספר שבסביבתו נפגעו הכי הרבה הולכי רגל הוא "בנות אלישיב" עם 68 תאונות; באלעד, תלמוד תורה קהל חסידים עם 32 תאונות; בפתח תקווה תלמוד תורה נתיבות משה עם 30 תאונות; ברמת גן תלמוד תורה בן איש חיל עם 36 תאונות; ברחובות, תלמוד תורה בן איש חיל עם 33 תאונות. כפי שניתן לראות בערים רבות בארץ בתי הספר החרדים נמצאים באזורים מסוכנים ומועדים לתאונות דרכים.

לפרויקט שתי מטרות מרכזיות: לסייע לציבור לקבל מידע על תאונות דרכים שאירעו בסביבתם ולהיזהר בהתאם, ולהביא ליצירת לחץ ציבורי על הרשויות ליישם פתרונות תשתיתיים לשיפור הבטיחות בדרכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר