הילדים חוזרים ללימודים; שימו לב לתופעת הלוואי הזו

על פי מחקר, ילדים מדווחים על יותר כאבי ראש במהלך הסתיו, (כן, חברים, אנחנו בסתיו) מאשר בכל עונה אחרת. אבל אל תתייחסו לכאבי הראש של ילדכם כסתם עוד מסורת של השיבה לספסל הלימודים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם ילדיכם יתלוננו על כאבי ראש בשבועות הראשונים של החזרה לבית הספר, יתכן שהם לא יעשו זאת רק כדי להישאר בבית. על פי מחקר, ילדים מדווחים על יותר כאבי ראש במהלך הסתיו, (כן, חברים, אנחנו בסתיו) מאשר בכל עונה אחרת.

אבל אל תתייחסו לכאבי הראש של ילדכם כסתם עוד מסורת של השיבה לספסל הלימודים. לדברי ד"ר האוורד ג'ייקובס, מומחה לכאבי ראש, העובד לצד עורכי המחקר, המעבר מחיי קיץ נינוחים ללחצים של מוסד לימודים, מגדיל את תלונות הילדים על כאבי ראש ביותר מ-30 אחוזים. דהיינו, שינויים במצבי לחץ אקדמיים, לוחות זמנים ופעילויות מחוץ לשעות הלימודים בשילוב עם מעט מדי שינה, אכילה לא שגרתית ויותר מדי קפאין (אצל מתבגרים).

חוקרים במרפאה המקיפה לכאבי ראש בבית החולים הארצי לילדים, בקולומבוס, אוהיו, ניתחו 1,300 ביקורי חירום משנת 2010 עד 2014. כאשר הביקורים חולקו לפי עונות, תלונות על כאבי ראש עלו בסתיו, בקרב ילדים בני חמש עד 18. נערים מבתי הספר היסודיים בגילאי חמש עד תשע היו מועדים במיוחד לכאבי ראש, אך התלונות שככו כשהם התבגרו ואילו אצל בנות, המיגרנות נטו לצוץ סביב גיל ההתבגרות ונשארו עד גיל מבוגר יותר.

ככל שנוקף הזמן והגוף מסתגל לגורמי לחץ חדשים, הכאב יכול להוות סימן לבעיה גדולה יותר. אם כאבי ראש כרוניים אינם מגיבים למשככי כאבים קלים כמו איבופרופן או אקמול, ג'ייקובס קורא להורים להיוועץ ברופא ילדים.

"מדוע לגרום לילדכם לסבול זמן מה ולפגר בבית הספר, אם ניתן לפתור את הבעיה כבר בתסמין הראשון?", הוא אומר.

באופן מפתיע, כאבי ראש אינם סימן שילדכם זקוק למשקפיים. ג'ייקובס אומר כי כ-90 אחוז ממטופליו מגיעים אליו רק לאחר שראו אופטומטריסט.

ילדים שהוריהם סובלים מכאבי ראש או מיגרנה כרוניים מועדים גם לכאבי ראש. "אני אומר למטופלים שלי ש-80 אחוז מהאנשים שאני רואה אומרים שלאמא שלהם יש את זה. 15 אחוז אומרים שלאבא ול-5 האחוזים האחרים אני אומר שהם טועים", מתבדח ג'ייקובס. "כאבי ראש ומיגרנות הם דבר תורשתי".

לא מצליחים להבין את ההבדל בין כאב ראש למיגרנה? הילד הממוצע יכול לתפקד לאורך היום עם כאב ראש, מבלי שיצטרך לשכב. מיגרנה, לעומת זאת, מגיעה עם המטען הנוסף של רגישות לאור וצליל, בחילה או הקאות.

גורם אחד גדול במיוחד לכאבי ראש בבית הספר הוא התייבשות וג'ייקובס קורא לילדים לשתות בכל פעם שהם יכולים.
לתלמידים בתיכון מומלץ לשתות כ-2 ליטר ליום. תלמידי היסודי זקוקים רק לקצת פחות.

עדיין סובלים מכאב ראש כרוני, גם לאחר לגימת מים מספקת? שאלו את הרופא שלכם אם ילדכם זקוק למשכך כאבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר