עלה מתימן

סגן ראש הממשלה ישראל קיסר הלך לעולמו

מי שכיהן במשך קרוב לעשור כמזכ"ל ההסתדרות ובהמשך כסגן ראש הממשלה ושר התחבורה - ישראל קיסר, הלך הערב לעולמו לאחר מחלה כשהוא בן 88, הלווייתו תיערך מחר (ארץ)

המנוח, ישראל קיסר (צילום: מתוך אתר הכנסת)

סגן ראש הממשלה ושר התחבורה בממשלת יצחק רבין - ישראל קיסר הלך לעולמו הערב (ראשון) בבית החולים וולפסון שבחולון בגיל 88, לאחר מחלת ריאות שהסתבכה, המנוח הותיר אחריו בן ובת.

קיסר, שכיהן בתפקידים בכירים בממשלתו של יצחק רבין, זכור לציבור עת הוא כיהן כמזכ"ל ההסתדרות קרוב לעשור, ונחשב לאיש החזק.

קיסר שנולד בתימן, החל את פעילותו הציבורית במדינת ישראל כבר בגיל צעיר. כאשר היה בן 21 - בתחילת שנות ה-50, נמנה עם ראשי המחלקה ליוצאי תימן שליד מרכז מפא"י.

בסוף שנת 1954 נבחר למזכירות מפא"י המצומצמת לצידו של דוד בן-גוריון, משה שרת ופנחס לבון. בשנים 1960–1961 שימש כיועץ לשר העבודה גיורא יוספטל. בשנים 1961–1966 שימש כיועץ תעסוקה ראשי במשרד העבודה. ב-1961 עמד בראש ועדה ציבורית להכוונה לעיירות פיתוח.

פעילותו הציבורית התבטאה כאמור בעיקר במסגרת הסתדרות העובדים הכללית, שבה מונה בשנת 1974 לגזבר ובדצמבר 1977 לאחר ניצחון הליכוד, מונה לראש האגף לאיגוד מקצועי. בשנת 1984 נתמנה למזכ"ל ההסתדרות ה-11, ומתוקף תפקידו זה שוריין לו מקום ברשימת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-11.

בפברואר 1992 התמודד על ראשות מפלגת העבודה מול יצחק רבין, אורה נמיר ושמעון פרס בפריימריז הראשונים שהתקיימו במפלגת העבודה וזכה בכמות מכובדת של כ-20% מקולות המצביעים.

ביולי 1992, לאחר ניצחונו של יצחק רבין את יצחק שמיר - בבחירות לכנסת ה-13, מונה קיסר לסגן ראש הממשלה ולשר התחבורה בממשלת ישראל העשרים וחמש, כהונה שנמשכה גם בממשלת ישראל העשרים ושש עד לבחירתו של בנימין נתניהו ביוני 1996. עקב מינויו לשר נאלץ לפרוש מתפקיד מזכ"ל ההסתדרות, ולהעביר את התפקיד לחיים הברפלד.

ח”כ עמיר פרץ, יו”ר כהעבודה- גשר, ספד לקיסר: "קיבלתי בצער עמוק את ההודעה על לכתו של חברינו, ישראל קיסר ז”ל, מנהיג עובדים ואבן יסוד בתנועת העבודה, שבפועלו הביא בשורה לעובדים ולחם על הזכות לעבוד בכבוד ולהזדקן בכבוד. כסגן ראש הממשלה, בכהונתו השנייה של יצחק רבין, היה קיסר מהמיישמים הגדולים של מדיניות רבין לפיתוח מאסיבי של תשתיות תחבורה בפריפריה במדינת ישראל, ובכך תרם רבות לצמצום פערים. ישראל היה מנהיג אותנטי שידע להלך בחצרות של מפעלים ולייצג אותנו בכבוד רב בחצרות מלכים".

ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר) כתב בטוויטר: "התעצבתי מאוד לקבל את הבשורה המרה על לכתו של אחד מענקי מפלגתי, ישראל קיסר ז"ל. קיסר, מגן העובדים והגמלאים בהסתדרות, שר פעלתן וממנהיגי מפא"י, היה סמל למנהיגות חברתית שפרצה מלמטה ולעולם לא שכחה את ייעודה. חשתי תמיד כבוד עצום על שאדם גדול כזה עוקב ומעודד אותי מרחוק. נוח בשלום".

יו"ר ההסתדרות בר-דוד, ספד הערב לקיסר ואמר: "קיסר, מאחרוני דור הנפילים, היה ויישאר מורה דרך למנהיגי עובדים רבים".

הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16:00, בבית העלמין גני אסתר, ראשל"צ. המשפחה תשב שבעה בבית הבן, רח' יצחק רבין 10, דירה 58, קומה 15, באר יעקב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר