בפעולה נועזת

ה-CIA חשש מטראמפ וחילץ מרגל מרוסיה

דיווח: אחרי שנשיא ארה"ב חשף בפגישה עם שר החוץ הרוסי מידע חשאי שקיבל מישראל, חששו ברשות הביון האמריקאית והחליטו לחלץ מרגל שהתברג בצמרת הממשל הרוסי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

במסגרת משימה חשאית בשנת 2017, חילצה ארה"ב מרגל בכיר מתוך רוסיה, בשל החשש כי הנשיא דונלד טראמפ יחשוף אותו - כך חשפה היום (שני) רשת CNN.

גורמים בממשל טראמפ אמרו לרשת התקשורת כי המרגל היה אחד מהמקורות הסמויים הבכירים ביותר ברוסיה, אך הם נאלצו לוותר עליו מחשש שמא ייחשף.

החשש היה קיים במשך תקופה, אך ההחלטה התקבלה אחרי שטראמפ חשף מידע מודיעיני מסווג שקיבל מישראל בנוגע לארגון הטרור הרצחני דאע"ש, במהלך פגישתו עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.

מנהל ה-CIA דאז, מייק פומפאו, אמר לבכירים בממשל טראמפ כי דולף מידע רב מדי על המקור הסמוי, הידוע כנכס - מה שהביא להחלטה להחזירו במבצע סודי.

דובר מזכיר המדינה פומפאו סירב להגיב לדיווח של CNN. סטפני גרישם, דוברת הבית הלבן, אמרה בתגובה: "לא רק שהדיווח של CNN לא נכון אלא שהוא גם עלול לסכן חיי אדם".

מנהלת ענייני הציבור של ה-CIA בריטני ברמל הגיבה כי "הנרטיב של ה-CNN לפיו סוכנות הביון המרכזית מקבלת החלטות של חיים ומוות בהתבסס על כל דבר אחר מלבד ניתוח אובייקטיבי - היא פשוט שגויה. השערות מוטעות לפיהן הטיפול של הנשיא במודיעין הרגיש ביותר של מדינתנו - אליו הוא נחשף יום יום - הניע פעולה של חילוץ אינן מדויקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר