רוצים לקרוא מחשבות? כך תזהו מה האדם שמולכם מרגיש

גם אם אתם די טובים בהתמודדות עם אנשים, יכולת חברתית היא דבר שאתם צריכים להמשיך לטפח לאורך כל חייכם. אלו הכישורים שיהפכו את כל המפגשים הפרונטליים שלכם למוצלחים יותר (משפחה, אימון אישי)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאמפתיה, אינטליגנציה חברתית, או היכולת לזהות רגשות של אנשים אחרים - ולהשתמש במידע הזה כדי לנווט במערכות יחסים - יש שמות רבים. אבל גם אם אתם חושבים שאתם די טובים בהתמודדות עם אנשים, יכולת חברתית היא דבר שאתם יכולים - וצריכים - להמשיך לטפח לאורך כל חייכם.

אמנות קריאת האנשים

נראה כי אנשים מסוימים נולדו עם אינטליגנציה חברתית. אבל עבור רובנו זה משהו שהתפתח - או הצטמצם - לאורך זמן. אם ההורים שלכם היו מורים לכם לא לבכות בילדותכם או היו נוהגים להגיד "זה בסדר" כשדברים היו בעצם ממש לא כשורה, יכול להיות שאתם פחות קלי תפיסה מכפי שהייתם יכולים להיות אם המשפחה שלכם היתה חושפת איך היא מרגישה במהלך הישיבה לארוחת הערב סביב השולחן, אומר ד"ר דייוויד קארוסו, פסיכולוג.

הפעילויות היומיומיות שלכם משפיעות גם על רמת האינטליגנציה החברתית שלכם. ככל שתקדישו זמן רב יותר לישיבה מול המסך, כך יפחת הסיכוי שלכם לפענח את הרמזים החברתיים של אנשים אחרים במדויק או אפילו לזהות אותם מלכתחילה.

מחקר מצא כי תלמידי כיתה ו' שיצאו למחנה וויתרו על סמארטפונים, אייפדים וכדו' במשך חמישה ימים בלבד, היו טובים יותר באופן משמעותי בקריאת רגשות אנושיים, מאשר תלמידי כיתה ו' מאותו בית ספר שלא הלכו למחנה וויתרו על המכשירים הדיגיטליים.

להלן כישורי הבלש הרגשי שיכולים להפוך את כל המפגשים הפרונטליים שלכם לאינפורמטיביים ומוצלחים יותר:

היו דף חלק

לפני שתנסו לקרוא מישהו, עליכם להיות בעלי ראש פתוח בעצמכם. "הרגשות שלכם והחוויות הקודמות שלכם עם אדם אחר יכולים להשפיע על הרשמים שלכם וזה עשוי להוביל אתכם לקריאה לא נכונה של המצב", אומרת בלנקה קוב, מומחית לשפת גוף. נסו לגשת לכל אינטראקציה, לא משנה מה ההיסטוריה המשותפת שלכם, באופן אובייקטיבי, אומרת קוב.

שוחחו על מזג האוויר

כשמדובר באינטליגנציה חברתית, שיחות חולין עוזרות להשגת מטרה גדולה. עם אנשים זרים וגם עם אלה שאתם מכירים במשך שנים, פטפוטים חסרי טעם לכאורה נותנים לכם הזדמנות להכיר את קו הבסיס של האדם האחר - כלומר, נטייתו הניטרלית, כך שתוכלו לאתר במדויק התנהגות שאינה רגילה.

האם בן הזוג שלכם לשיחה משחק בזקנו כשהוא רגוע? מדבר עם הידיים? נמנע מקשר עין עקבי? "כשאתם מעבירים נושא ומבחינים בשינוי בקו הבסיס, דהיינו, בהתנהגות, זה הרגע שאתם מבינים איך חש מי שעומד מולכם!" אומרת קוב. שינויים ווקאליים, כמו בקול, בקצב או אפילו היסוס, יכולים להוות רמז לרגשותיו של האדם.

התמקדו בתמונה הגדולה

חבר לעבודה שמשלב את ידיו מתגונן ושומר מרחק - או שאולי סתם קר לו. במקום לבצע אפס תנועות אינדיבידואליות, בצעו סריקה מקיפה של שפת הגוף של האדם האחר, טון הדיבור, הבעות הפנים ושימוש במילים והגיעו למסקנה רק אם רוב הסימנים מצביעים על אותו הדבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר