שעות לפתיחת הקלפיות

הגר"צ פרידמן: "להיכנס לקלפי כמו ללכת למסעדת טרף"

מכתבו של הגר"צ פרידמן, ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' נחשף בשידור חי דקות ספורות לאחר שנכתב. במכתב נאמר: "כל המצביע בבחירות הוא גורם לחורבן התורה ועובר עבירה חמורה עד מאד" (ארץ)

הגאון רבי צבי פרידמן (צילום: שמואל דריי)

במהלך השידור החי של אולפן 'כיכר השבת', חשף חנני ברייטקופף, כתב 'כיכר השבת' את מכתבו של אחד ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' וגאב"ד 'מסורת' הגאון רבי צבי פרידמן כי יש איסור מוחלט להצביע בבחירות.

החשיפה ב'אולפן כיכר' והדיון

הגר"צ פרידמן כתב בשעות הערב (שני) מכתב חריף בו הבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אין להשתתף בבחירות וזה לאחר שבמכתב בביטאון 'הפלג' - 'הפלס' לא נאמר באופן ברור כי אין להצביע.

במכתב שמצורף בכתבה נאמר בין היתר כי "כל המצביע בבחירות הוא גורם ישיר לחורבן התורה ועובר עבירה חמורה עד מאד בחודש אלול כל יהודי שואף לעשות עוד ועוד מצוות, כדי שנזכה ליום הדין, ופלא על ההולכים להצביע שעוברים בכך עבירה חמורה מאד של חורבן התורה והאמונה".

הרב פרידמן כותב עוד: "שלא להגיע אפילו לקלפי להצביע פתק לבן: לענ"ד אם נכנסים לקלפי הרי זה כנכנס למסעדה טריפה על מנת שיאכל שם מאכלים כשרים, וכמה חילול ד' יש בזה. ואם מישהו ירמה (את הקול שלנו) זה לא אחריות שלנו. אך את החילול ד' עשה בעצמו, ואיך לא יירא מיום הדין?!".

בהמשך הפאנל דנו בנושא העיתונאים חנני ברייטקופף ואלי ביתאן יחד עם היועץ של 'יהדות התורה' - אבי גרינצייג מה המשמעות של המכתב ומה דעתו של המנהיג השני בפלג הגר"א דויטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר