סוחט דמעות

הבשורה הקשה נפלה על האב שמתמודד

נראה שספר איוב נכתב על היהודי האומלל הזה. לאחר שנולדו לו שלושה ילדים עם פיגור קל, נולד לו ילד נוסף והפעם עם בעיה נדירה שרק 8 ילדים בעולם תועדו עם מחלה זו (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

יהודי בשנות ה-40 לחייו נקלע למשבר אדיר בעקבות גילוי בעיות לא צפויות אצל ארבעה מילדיו. למרות שהוא עובד מבוקר עד ערב ובלילה הוא הולך בנוסף לשטוף חדרי מדרגות, אין לו מה להאכיל את ילדיו בשבת הקרובה, וכמובן שעל החגים אין על מה לדבר.

אבי, חרדי מירושלים, היה בן 27 כאשר נישא לרעייתו שהגיעה עם "נדוניה" של שלושה ילדים. במהלך השנים נולדו לזוג עוד שישה ילדים משותפים ומאז הם לא יודעים יום אחד שליו.

אבי מספר את סיפורו קורע הלב ל'כיכר השבת': "שלושת ילדיי הראשונים נולדו עם פיגור שכלי קל. איכשהו הצלחנו להתמודד עם זה, בקשיים גדולים, אך הצלחנו. הבעיה החריפה עם הילד האחרון - הילד השישי שנולד לפני כשנה ויש לו מכלול שלם של בעיות".

"מיד שנולד, ידענו שהוא חולה לב ואחרי שעשינו את הבדיקות גילינו שיש לו תסמונת נדירה שיש אותה רק לשמונה ילדים בכל העולם. לא יודעים כמה זמן הוא יחיה, הוא ממש מנותק מהמציאות ויש לו היפותרמיה קשה".

אבי ממשיך לתאר את ההלם כאשר התמונה המלאה התגלתה בפניהם: "עכשיו אנחנו קצת יותר על הקרקע, אחרי חודשים ארוכים ומרים. רק לאחרונה החלטנו שאנו מטפלים בילד אך קופת החולים לא מעוניינת לשלם את כל הטיפולים ואנו משלמים אותם מכיסנו הפרטי".

אבי, עובד קשה לפרנסתו, אך מתקשה לעמוד בהוצאות הענק: "אני עובד בחנות חליפות בירושלים, עובד כמו חמור מהבוקר עד הלילה, יש לנו קצבת נכות רק על הילד הקטן, כי לגדולים הם החליטו שהם כבר לא נותנים ואנחנו מתחילים את החודש עם 6,000 שכירות, וכל המשכורת שלי הולכת רק על הדירה".

"היום כבר לא יכולתי להחזיק מעמד", מתאר אבי בבכי, "אשתי התפרצה עלי כמו שבחיים היא לא התפרצה, אך מה אני יכול עוד לעשות? לאחר יום עבודה ארוך ומתיש במקום לחזור הביתה אני הולך לשטוף מדרגות במאה שערים, גם בבחירות עבדתי במה שאפשר, אני עושה כל מה שאני יכול, אך לאשתי קשה כשאין לה איך למלא את בטנם של ילדנו", הוא מסביר בצער.

אבי, מתאר מצב בלתי נסבל שכל לב יהודי לא יכול לעמוד בפניו: "אני לא יכול להיות יותר עם ילדיי, גם בגלל שאני כל הזמן עובד, אך יותר מזה, אני לא יכול לראות את ילדיי שרוצים לאכול והמקרר ריק לגמרי, ואין להם איך להשביע את רעבונם".

"אנשים שואלים אותי, אתה בן אדם עובד איך הגעת לכזה מצב בלתי נתפס? אין לך קרובים שיכולים לעזור לך? כך כנראה ריבונו של עולם רוצה, הוא אומר ומסביר, "אבא שלי נפטר כשהייתי צעיר מהמחלה ואמי התחתנה עם מישהו אחר שלא מכיר בי. חמותי לא דתייה והיא לא מעוניינת להיות איתנו בקשר. יש לי דוד שנותן לי 500 שקל לקנות בשר בחגים, אך מעבר לזה כל העול עליי".

לסיום, הוא אומר משפט שקורע את הלב: "עכשיו השעה שמונה בערב, יום חמישי, הבית שלי ריק אין לי איך לעשות שבת. הניתוחים של ילדיי רוקנו את כל הכסף. כדי לעשות ניתוח לילדי לקחתי הלוואה ענקית של 150 אלף שקל וכעת אני ממש אבוד".

אנא! אל תעמדו מנגד, במיוחד עכשיו, ערב ראש השנה, חשבו שאתם יושבים עם המשפחה ואוכלים, אך יש מישהו שיושב עם ארבעה ילדים חולים בבית והמקרר ריק לגמרי, חשבו כמה ישמח מכל מה שתתנו לו.

זה מספר הטלפון דרכו תוכלו לעזור לאבי ולשמוע פרטים נוספים על המקרה הקשה: 054-491-0924

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר