הלם: שירותים ציבוריים לא מזוהמים כמו שנדמה לנו

שוהים שעות רבות מחוץ לבית? כנראה שתאלצו לעצור בשירותים ציבוריים, שגורמים לכם לחשוש מהידבקות במחלות מסוכנות. חדשות טובות: מחקר מראה כי אותם שירותים אינם מסוכנים כל כך (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשאתם בעבודה, בחדר כושר, בסידורים או באופן כללי, שוהים שעות רבות מחוץ לבית, כנראה שתאלצו לעשות עצירה בשירותים ציבוריים ש - בואו נהיה כנים - מגעילה אתכם בטירוף וגורמת לכם לחשוש מהידבקות במחלות מסוכנות. חדשות טובות, אנשים: מחקר שפורסם באתר "מיקרו ביולוגיה שימושית וסביבתית" מראה כי אותם חדרי שירותים עשויים לא להיות מלוכלכים כמו שהם נראים.

חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו חיטאו משטחים שונים בשירותים ציבוריים - ממושבי אסלה ועד מיכלי סבון - ואז חקרו את מבנה החיידקים שרבצו בחלל חדר השירותים, תפקודם ונפחם. הם שיערו כי חיידקים שמגיעים מן המעיים, יתפזרו במהירות בכל פעם שהמים בשירותים ירדו. למרות שזה היה נכון, אותם חיידקים לא יכלו לשרוד זמן רב בסביבות קרות, יבשות ועשירות בחמצן.

אלו שלקחו שליטה, במקום זאת, היו חיידקי העור. למעשה, מחבר המחקר, ג'ק גילברט, גרס ששירותים ציבוריים הם בריאים (או לא בריאים) בדיוק כמו הבית שלכם ולפני שאתם נעלבים, תנו לנו להסביר.

לאחר שמונה שבועות של מחקר, המדענים גילו כי חיידקים עוריים וחיצוניים היוו 68 עד 98 אחוז מקהילות החיידקים ששהתה בשירותים והחיידקים שהייתם מצפים למצוא שם (אתם יודעים למה אנחנו מתכוונים) היוו פחות מ-15 אחוזים. גילברט, שערך מחקרים דומים בבתים פרטיים ובבתי חולים, מצא כי סביבת השירותים הייתה ה"יציבה ביותר". מיקרובי העור תמיד השתלטו ולחיידקי הקרביים לא היה את מה שצריך כדי לשרוד.

מוסר השכל? למרות ששירותים ציבוריים ידועים לשמצה ברמת הנקיון הנמוכה שלהם, כנראה שהם לא כאלו מפחידים, אחרי הכל. אם אין לכם ברירה, תנו להם צ'אנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר