למה אסור לעקוב אחרי מכונית של חבר בכביש

אתם וחבר אמורים להגיע לאותו מקום וכדי לא ללכת לאיבוד, אתם עוקבים אחריו במכונית שלכם. אך מחקר מצא כי המאמץ להשאיר את הרכב של עמיתכם בטווח הראיה שלכם, יכול להיות מסוכן (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

זה קורה כל הזמן: אתם וחבר אמורים להגיע לאותו מקום וכדי לא ללכת לאיבוד, אתם עוקבים אחריו במכונית הפרטית שלכם. אך מחקר מצא כי המאמץ להשאיר את הרכב של עמיתכם בטווח הראיה שלכם, יכול להיות מסוכן.

המחקר, שפורסם ב-"Frontiers in Psychology", מצא כי נהגים העוקבים אחר מכונית אחרת הנוסעת לאותו יעד, נוטים יותר לנהוג בצורה מסוכנת וזה הגיוני למדי, אם חושבים על זה לעומק. בניסוי שכלל 16 סטודנטים מאוניברסיטת אריזונה, התבקשו המשתתפים לבצע הדמיית נהיגה בעיר בדיונית. תחילה הם התבקשו לנסוע לאן שמתחשק להם בתוך העיר ולאחר מכן הם התבקשו לנסוע למחוז חפצם, תוך שהם עוקבים אחר מכונית שהיתה לפניהם.

בסך הכל, על פי המחקר, הנהגים היו מעורבים בהתנהגויות מסוכנות יותר בכביש, כאשר הם התבקשו "לעקוב אחר חבר". נהגים שעקבו אחר המכונית המובילה נסעו מהר יותר באופו כללי, עברו נתיבים במהירות גבוהה יותר ועשו פניות חדות יותר . כמו כן, הנהגים סיכנו הולכי הרגל, בזמן המעקב אחר החבר.

מחברי המחקר מאוניברסיטת אריזונה מאמינים שהמשתתפים נסעו בצורה מסוכנת יותר מכיוון שהם חששו ללכת לאיבוד, פחד נפוץ בקרב נהגים, על פי המחקר. כדי להתנגד לכך, הציעו המחברים כי הנהגים המובילים יפחיתו את המהירות שבה הם נוסעים ויחכו לנהג השני לפני סיבובים או החלפת נתיבים או יותר פשוט: ישתמשו בווייז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר