"תלמד ליבה"

אריה דרעי התלונן על תוצאות הבחירות; ברשת לעגו

יו"ר ש"ס אריה דרעי התלונן על תוצאות הבחירות: "שס וג' גדלו ב-90 אלף קולות בבחירות. שתי המפלגות נשארו עם 16 מנדטים", וספג תגובות לועגות: 'חסר ידע בחשבון בסיסי' (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יו"ר ש"ס אריה דרעי התלונן על תוצאות הבחירות: "שס ויהדות התורה גדלו ב-90 אלף קולות בסך הכל בבחירות. שתי המפלגות נשארו עם 16 מנדטים", וספג תגובות לועגות.

דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ש"ס ויהדות התורה גדלו ב-90 אלף קולות בסך הכל בבחירות. ש"ס גדלה ב-72 אלף קולות ויהדות התורה גדלה ב-18 אלף קולות. למרות הגידול, שתי המפלגות נשארו עם 16 מנדטים. זה לא מסתדר לי. לא עושה שכל וגם לא צודק".

הפרשן הפוליטי של 'הארץ' חיים לוינסון הגיב לו: "יש לי הונאת בחירות יותר גדולה - כחול לבן עלו ב25,333 קולות ובכל זאת ירדו ב2 מנדטים! לא מסתדר לי. לא עושה שכל וגם לא צודק".

הציוץ של דרעי זכה ללמעלה מ-600 תגובות. אחד הגולשים כתב: "פוליטיקאי שלא יודע איך ספירת מנדטים עובדת... אולי הם צריכים לחשוב על הכנסת לימודי ליבה אחרי הכל?".

אמיל מאנה כתב: "בפעם הקודמת אם היו להם ביחד 79 קולות פחות היה להם 15 מנדטים והפעם אם יהיו להם 68 קולות יותר יהיה להם 17 מנדטים. בתור מי שאמור להית שר הפנים הוא בטוח יודע ואת זה וזה שהוא ככה מתבכיין מראה מה הוא חושב על ציבור הבוחרים שלו".

פעיל ש"ס מור ולבנה הגן על דרעי וכתב ללוינסון: "מספרים זה לא הצד החזק שלך יקירי! ותלמד לקרוא בין השורות המסר בציוץ הוא לחונטה שטענה זיופים אצל החרדים תבדוק כעת אפה היו 120 אחוזי הצבעה ואפה היו 100".

העיתונאי אבישי גרינצייג הגיב לדרעי: "זו מתמטיקה פשוטה. מדובר בבחירות יחסיות. אעזור לך קצת. בבחירות לכנסת ה-21 כחול לבן קיבלה 1,140,000 קולות שהיו שווים ל-35 מנדטים (למרות שלא חתמה על הסכם עודפים).

"בבחירות לכנסת ה-22 כחול לבן קיבלה 11 אלף נוספים (וגם חתמה על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו) אך ירדה בשני מנדטים".

אליזבת צורקוב הגיבה: "חחח. אחוז ההצבעה עלה אז כל מנדט דורש יותר קולות. למה לחזק את הסטריאוטיפ שחרדים בורים ולא יודעים מתמטיקה בסיסית?".

ולדימיר בליאק כתב: "אתם קולטים כי אחרי 30 שנה בחיים הפוליטיים ו-20 שנה בכנסת ישראל לאריה דרעי אין מושג כיצד מתחלקים המנדטים בבחירות?".

הסוקר יוסי ודנה הגיב ברצינות והסביר לשר: "בבחירות מועד א' נותרו 'בקופה' 7 מנדטים אחרי החלוקה הראשונה. וכך ש"ס קיבלה מהעודפים את המנדט ה-8 2.במועד ב' עודפי הקולות קטנים, ולכן ע"פ מודל באדר-עופר, למפלגות הגדולות יתרון מובנה על האחרים בקבלת מנדט מהעודפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר