"הסדר טיעון לא עלה לדיון"

השימוע של נתניהו - יצא לדרך; פרקליטיו: 'מאמינים בהליך'

בזה אחר זה התייצבו במשרד המשפטים בירושלים בכירי מערכת המשפט, בראשות היועמ"ש ופרקליט המדינה, לצד פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו - שהבהירו כי הסדר טיעון לא על הפרק (אקטואלי)

נתניהו והצדדים בשימוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בזה אחר זה התייצבו הבוקר (רביעי) במשרד המשפטים ברחוב צאלח א-דין בירושלים בכירי מערכת המשפט מחד ופרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאידך, לשימוע בעניינו.

תחילה הגיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולאחר מכן פרקליט המדינה שי ניצן ועשרת פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראשם עורכי הדין רם כספי, עמית חדד ויוסי אשכנזי.

עו"ד רם כספי שהצטרף לתיק לפני מספר שבועות, כיועץ, אמר בכניסה לשימוע כי נושא החנינה או הסדר הטיעון לא עלה לדיון גם לא בשיחות פנימיות וציין כי "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג לא רק במערכת המשפט בישראל, אלא גם באלה העומדים בראשה, ובראשם פרקליט המדינה ניצן וגברת ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה".

"בהכירי אותם אישית, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת הליכי השימוע, היועמ"ש יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים", אמר עו"ד כספי.

כספי הוסיף ואמר כי הוא מייחס חשיבות רבה להליך השימוע וכי על יסוד החומרים המצויים ברשותו וברשות צוות ההגנה, "אני סבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים כפי שהם עולים מכתב החשדות".

באשר לתיק 4000, פרשת בזק-וואלה, בו יעסקו הצדדים היום ומחר בשימוע, הוא אמר: "למיטב ידיעתי תהיה זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה שמערכת היחסים בין גורמי ממשל ועובדי ציבור לבין התקשורת נבחנת בהיבטים פליליים".

עו"ד עמית חדד אמר בכניסה לשימוע כי "נציג את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות. אנחנו בטוחים שכשנסיים להציג את הדברים שלנו לא יהיה מנוס מלסגור את התיק. אנחנו מאמינים בהליך השימוע, אנחנו לא מדברים על עיסקה. אנחנו מאמינים שבסופו של יום שלושת התיקים האלו חייבים להיסגר".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', לבקשת ראש הממשלה, השימוע יימשך ארבעה ימים, בכדי לאפשר לו להציג את כל טענותיו, כאשר הבוקר ובמשך יומיים, יעסקו הצדדים בתיק 4,000 בו ישנו חשד לשוחד, בפרשת 'בזק-וואלה', וביומיים הנותרים יעסקו בתיקי 1,000 - פרשת המתנות ו-2,000 - פרשת השיחות בין נתניהו לנוני מוזס.

מצד אחד יישבו מנדלבליט, שי ניצן וליאת בן ארי - המשנה לפרקליט המדינה שליוותה את חקירות נתניהו ועמם צוות של כ-20 בכירים מלשכת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה. מהצד השני יישבו כעשרה פרקליטים מטעמו של נתניהו, בהובלת עורכי הדין רם כספי, עמית חדד ויוסי אשכנזי.

נתניהו, חשוד - לפני השימוע, בעבירות של מרמה והפרת אמונים בשלושת התיקים, כאשר בתיק 4,000 הוא חשוד גם בעבירת שוחד, שצפויה להיות עיקר הדיון, כאשר אם פרקליטי נתניהו יצליחו לבטלה, הם יראו בכך הישג גדול, שכן העמדת נתניהו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים יאפשרו לו להגיע לעסקת טיעון נוחה, לא כך הדבר כאשר עבירת השוחד תהיה כלולה בכתב האישום.

לפי התוכנית כעת, השימוע יסתיים ביום שני הבא - כאשר מצד הפרקליטות נטען כי לא יעצרו את פרקליטי נתניהו ויאפשר להם להציג את כל טיעוניהם לאורך כל הזמן שיידרש. לאחר מכן, ייתכן וידרשו השלמות חקירה של המשטרה ובכל מקרה הכדור יהיה בידיו של מנדלבליט, כאשר הערכות הן כי הכוונה היא לפרסם את ההחלטה הסופית עוד בטרם שי ניצן יסיים את תפקידו כפרקליט המדינה, ב-17 בדצמבר, ולכאורה אף זמן מה קודם לכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר