ח"כ ארבל הגיש את הצע"ח למיגור העוני

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס מיהר עם פתיחת הכנסת ה-22 להגיש הצעת חוק ברוח הקמפיין של ש"ס הנוגעת למיגור העוני ואיחוד כוחות הממשלה בנושא (חדשות בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

הצעת החוק הראשונה של ח״כ משה ארבל הוגשה היום (חמישי) למזכירות הכנסת. ההצעת חוק היא בהתאם להצהרתו של יו״ר שס השר דרעי כי בכוונתו לדרוש הקמת רשות לאומית למאבק בעוני. דרעי טען כי צמצום העוני מחייב התמודדות רב-ממדית, שיתוף פעולה ותיאום בין-משרדי, וראייה כוללת ורב-תחומית של צרכיהם של אנשים החיים בעוני.

מתוך תובנה זו הוגשה היום הצעת החוק המפורטת לפיה השינויים הנדרשים בעבודת הממשלה למיגור העוני, התיאום הבין-משרדי, עבודת הממשלה מול הרשויות, יצירת פעילות חדשה וחיזוק פעילות קיימת – ירוכזו ויתורגמו לתכניות עבודה מפורטות על ידי גוף אחד שיהיה אמון על התהליך.

מוצע להקים גוף שירכז ויוביל את היישום, התרגום, המעקב והתיאום שיורכב מנציגי משרדי הממשלה שעיסוקם קשור במאבק בעוני, ונציגי ציבור העוסקים בתחומים הרלוונטיים למאבק בעוני בישראל ובעלי ידע וניסיון בתחום.

גוף זה יגבש תכניות עבודה שנתיות לאבות יעדים וייעץ לממשלה בתחומי המאבק בעוני ויתאם בין משרדי הממשלה השונים ובינם ובין הרשויות המקומיות בכל הנוגע למאבק בעוני; יקיים פעילות הסברה במטרה להעמיק את בקיאות הציבור בתחומי התכנון הכלכלי; ויכלול מרכז מידע לאומי למידע ולמחקר בתחום העוני והמאבק בעוני.

כמו כן, מוצע שהרשות תנוהל על-ידי מנהל הרשות ובאמצעות מועצת הרשות אשר תתווה את מדיניות הרשות, תפקח על פעילות מנהל הרשות ותאשר את התכניות השנתיות והרב-שנתיות ואת אופן חלוקת תקציבה.

יצוין, כי לאור המצב הפוליטי אין שום משמעות להגשת הצעת החוק והיא צפויה להמתין להתבהרות המצב והגעה להכרעה האם תוקם ממשלת אחדות או שאנו הולכים לבחירות חדשות, בשני המקרים ייתכן שהצעת החוק תיגנז ותידחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר