סוף למשבר?

באופן רשמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש בקשת חנינה מפוטין

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר בקשה רשמית מנשיא רוסיה בה הוא ביקש חנינה לעצורה הישראלית נעמה יששכר. עורך דינה מסר: "היא מרוצה, איך היא מותשת מאוד" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו ופוטין (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר אחר הצהריים (שלישי) בקשה רשמית ומפורטת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בה הוא מבקש ממנו להעניק חנינה לנעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנכלאה ברוסיה ונידונה ל-7.5 שנות מאסר, וכן ביקש במכתבו - את החזרתה לישראל. הבקשה הועברה בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

עורך דינה של יששכר, אלכסנדר טייץ, דיווח לה בבית הכלא בו היא נמצאת על בקשת החנינה שהועברה. בראיון לחדשות 12 אמר כי נעמה הביעה התרגשות מהתמיכה שהיא מקבלת מישראל ומהממשלה.

"שוחחנו במשך שעתיים וחצי על ההיבטים המשפטיים של התיק, עדכנתי אותה גם בעניין בקשת החנינה. כפי שאני מעריך התוצאה הטובה היא שערכאת הערעור בבית המשפט ברוסיה, תבטל את האישום בהברחה" אמר.

עוד הוא הוסיף: "ניסיתי להגיד לה כמה שיותר שכל העם מאחוריה, הממשלה אפילו מעורבת בסיפור וכל העם מחכה לה. בעיניים שלה ראיתי רגשות מעורבים – היא שמחה ואסירת תודה אבל גם עייפה ומותשת. קשה לפענח מה בדיוק היה בעיניים שלה, אבל אולי זה הגיע אפילו לתקווה ואושר".

כזכור, אמש (שני) הודיעו ברוסיה כי הם ישקלו לקבל את בקשתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא המדינה ראובן ריבלין. ולחון את הנערה נעמה יששכר שקיבלה עונש חסר תקדים של 7.5 שנים - בשל רצון "להעניש" את ישראל.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כמה מסרים ובין היתר, התייחס לנושא של הנערה נעמה יששכר. בדבריו אמר, כי נשיא רוסיה קיבל את בקשתם של נשיא המדינה וראש הממשלה, וכי "אנו יודעים כי הפנייה נשלחה, לאחר שהיא תגיע אלינו בערוצים דיפלומטיים, היא תימסר לידי נשיא רוסיה".

פסקוב הותיר את הכתבים עם השאלה בנוגע לכך שפוטין דן עם נתניהו באפשרות להחליף את יששכר באזרח רוסי הכלוא בישראל. "אני אשאיר זאת ללא תגובה. זה קשור לתוכן של קשרים דו צדדי, שאנחנו לא מפרסמים בשונה ממדינות אחרות", סיים הדובר.

בית המשפט בעיר חימקי ברוסיה, גזר ביום שישי עונש חסר תקדים של 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, שנתפסה עם 9.6 גרם של סמים בשדה התעופה כאשר עשתה את דרך לישראל בחזרה מהודו, לפני כחצי שנה.

בשגרירות רוסיה הכחישו את העובדה שהיא נעצרה בשל הרצון לחילופי שבויים ואמרו: וציינו כי ההליך בעניינה של יששכר הוא משפטי, ומשרד החוץ לא מתערב בתהליכים שכאלה ולשגרירות לא ידוע על שום הצעה על החלפה כלשהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר