אפיקים - בשירות הציבור החרדי

"ויסעו מסוכות"- סיכום מרתק לחודש העמוס בכבישי ישראל

בתום ימי החגים העמוסים לעייפה ולאחר תקופה מאתגרת במיוחד לחברות התחבורה הציבורית שהסיעו את עמך בית ישראל מהכא להתם, בחודש עמוס במיוחד בערבי חגים ושבתות, פנינו לראיון מסכם עם סמנכ"ל שירות ופיתוח עסקי בחברה הרביעית בגודלה שמשרתת את אנ"ש בעיקר בקווי בני ברק וירושלים • בברכת חורף בריא ובטוח לכולנו (חרדים)

כיכר בשיתוף אפיקים | כיכר השבת |
"אנו פועלים יחד עם משרד התחבורה על מנת לספק שירות שיהלום את הביקושים" (צילום: יח"צ)

חברת אפיקים – שירותי תחבורה מתקדמים היא חברת תחבורה ציבורית ישראלית אשר הוקמה בשנת 2008 וכיום ממוצבת כרביעית בגודלה. פנינו לסמנכ"ל שירות ופיתוח עסקי בחברה מר שי מלכה כדי לסכם תקופה עמוסה ומאתגרת במיוחד של חגים וערבי שבתות אשר יצרו עומס רב על מסיעי התחבורה הציבורית וכדי לשמוע כיצד הם עמדו בביקושים.

נתחיל בנושא הכי בוער - תגבור הקווים לרגל החגים

העומסים הכבדים החלו כבר בעיוה"כ - תגברנו את השירות בין בני ברק לירושלים ובעיקר בשעות השיא של שעה וחצי לפני תום השירות כדי לאפשר לכל המתניידים הרבים להגיע למחוז חפצם. וכן במוצאי יוה"כ שהעומס הוא בדיוק בכיוון ההפוך של החוזרים מירושלים לבני ברק, עשינו הכל ובהצלחה כדי למהר את הגעת הנוסעים לביתם.

כל מערך התגבורים שלנו זה דבר שמתבסס בראש ובראשונה על למידה משנים קודמות וכן התאמות שאנו עושים בכל שנה עם נציגי הקהילה ועם היועצים החרדים שלנו שמומחים בכל הנוגע לתנועת הנוסעים, והכל כמובן בהתאם להנחיות והדגשים של משרד התחבורה

יש לכם בקרים בנקודות העומס?

בכל התקופות הצפויות לעומס לאורך ציר היום, אנחנו מוכנים אליהם מראש ויש לנו בשטח מפקחים שדואגים לעדכן ולווסת את תנועת האוטובוסים.

למשל בנושא קו 350 מאשדוד לבני ברק שבשעות הבוקר הוא מתמלא בבנות סמינר העושות את דרכן מאשדוד למוסדות החינוך בבני ברק ולא נותר מקום לשאר הנוסעים, מה ניתן לעשות בנוגע לזה?

אנחנו מכירים את זה ואכן איש בשורה אנוכי היום פנינו בבקשה למשרד התחבורה לתוספת שירות ולמיטב הבנתנו זה אמור להשתנות בשבועות הקרובים ובהתאם להחלטות המשרד.

הזכרת ברמז שיש לכם אמצעים טכנולוגיים שאתם עוקבים בעזרתם על הביקושים לקווי השירות

אכן בנוסף לאמצעים האנושיים של עובדי החברה והבקרים, אנו גייסנו לשורות החברה אמצעים טכנולוגיים המותקנים על גבי האוטובוסים ובראשם מערכת התיקופים אשר מלמדת אותנו על הרגלי הנסיעה של הנוסעים והעומסים לאורך ציר היום, על בסיס זה אנו פועלים יחד עם משרד התחבורה על מנת לספק שירות שיהלום את הביקושים.

אלו עוד חידושים תוכל לבשר לגולשינו?

החברה משיקה בימים אלו אתר אינטרנט חדש עם חווית משתמש נוחה וידידותית אשר מאפשרת קבלת מידע לנוסע בזמן אמת גם באופן גרפי, הנוסע יוכל לראות את מיקום האוטובוס על גבי מפה אונליין על בסיס נתוני הנסיעה עצמה, זה לא לוח זמנים משוער אלא הזמנים יעודכנו לפי מערך העומס בכבישים באותו זמן. זוהי קדמה טכנולוגית שהיא סנונית ראשונה בארץ. האתר יושק בימים הקרובים ובהמשך, המערכת תגיע לידי מימוש מלא.

סרקנו עשרות אתרים מהארץ ומהעולם, למדנו מארגונים מקבילים ועל בסיס ניתוח נתונים מהאתר הקודם שלנו ובהתאם למשוב שקבלנו מפניות למוקד השירות הטלפוני בנינו את האתר החדש באופן שיתן מענה לכל סוגי הפניות. ניתחנו את כל סוגי הפניות שהגיעו עד היום למוקד הטלפוני ועל סמך נתונים אלו הבאנו מידע רחב ונגיש באופן יוצא דופן.

ומה בדבר הנגשת המידע לציבור החרדי שלא בהכרח נגיש לאמצעים טכנולוגיים אלו ?

אז גם פה אנו אנשי בשורה, את כל המידע המוצג באתר האינטרנט, המרנו בעצם למסד נתונים שאנשי המוקד הטלפוני יוכלו לגשת אליו, ובהתאם לפניות הטלפוניות במוקד יוכלו לתת את אותו מידע למתקשר החרדי שלא מחזיק באינטרנט.

מלבד החידוש המשמעותי באתר החדש האם גם אתם דואגים לחידוש צי הרכבים?

בהחלט, כמעט כל האוטובוסים באשכול בני ברק הוחלפו לאוטובוסים חדישים וכ- 75% מצי האוטובוסים התברך בצי חדיש המצוייד במיטב הטכנולוגיות המספקות חווית נסיעה הרבה יותר טובה מבעבר.

לקראת סיום, חברת אפיקים ממוקמת כחברה הרביעית בגודלה בארץ, איך צמחתם במהירות כה רבה?

החברה הוקמה ב-2008 וזכתה במכרז ראשון באיזור השומרון עם כ- 80 אוטובוסים, היום כעשור לאחר מכן צי האוטובוסים שלנו מונה כ- 850 רכבים, זוהי צמיחה שאין לה אח ורע בישראל ולמיטב הבנתי גם לא בעולם כולו. הגידול המשמעותי הזה בהיקפי הפעילות של החברה המבצעת 8500 נסיעות ביום ומסיעה כ- 60 מליון נוסעים בשנה, ב-5 אשכולי פעילות ברחבי הארץ, ועומדת בהצלחה ובהצטיינות בדרישות משרד התחבורה וזוכה למדדי שירות מעולים של דוחות משרד התחבורה מבין כל החברות הגדולות. הגידול אם כן לא בא על חשבון איכות רמת השירות, מכיוון שזה החזון שלנו, הצבנו לעצמינו יעדים, ואנו נוטים להגשים אותם.

לסיום, האם יש לך מסר מסויים לקהל הנוסעים שתרצה להעביר דרכנו?

אשמח לנצל הזדמנות זאת כדי להעביר מסר מסויים בפרט לקהל החרדי שאותו אנחנו משרתים במסירות. והענין הוא היציאה המאוחרת בסמיכות לכניסת שבת וחג אשר גורמת לעומסים כבדים בתחנות היציאה. כולם רוצים מאילוצים שונים לצאת בסמיכות לכניסת השבת, אנחנו כמפעיל תחבורה ציבורית שמחים להעמיד כמות אוטובוסים גדולה בתוך זמן קצר זה, אך כדי לסייע בידינו אשמח לפנות לציבור היקר בבקשה לפיזור הביקושים על פני זמן רחב יותר, הן בכניסת השבת והן ביציאתה כל זאת על מנת לעמוד בביקושים ולהביא את המשפחות היקרות למחוז חפצן ללא עגמת נפש מיותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר