משפחת פרץ מאשימה

האח השכול מטיח: "בלשכת הרווחה רצחו את מרים שלנו"

יוסף פרץ, אחיה של מרים, הנערה ממשפחה חרדית שגופתה נמצאה בסוף השבוע האחרון בבית צפאפא, מאשים מול מצלמת 'כיכר השבת' כי הרשויות הן שאחראיות לאסון (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הטענות הקשות והכואבות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסוף השבוע האחרון נפל אסון כבד על משפחה חרדית מירושלים: הבת מרים, בת ה-17, נמצאה ללא רוח חיים בבית בשכונת בית צפאפא שבדרום העיר. בעל הדירה נעצר לאחר מכן בידי המשטרה, והיום (שני) הוארך מעצרו בחשד שסימם אותה, עד למותה.

מדובר בנערה שהיתה מוכרת לרשויות, משום שהידרדרה לצריכת סמים. הוריה ואחיה נלחמו בשנים האחרונות כדי לנסות ולהציל אותה - אך ללא הצלחה, למרבה הצער.

כעת אחיה, יוסף, מטיח מול מצלמת 'כיכר השבת' טענות חמורות בשירותי הרווחה, אותם הוא אף מאשים באחריות עקיפה לטרגדיה העצובה.

"אני עושה את זה לעילוי נשמת אחותי, מרים בת יעל פרץ, כדי שעוד בנות לא יעברו את זה", פותח האח את דבריו הקשים: "היתה כאן רשלנות של משרד הרווחה ושל כל המערכת...".

יוסף מוסיף בכעס: "הם הפקירו את אחותי. לכן היום אני בלי אחות. אחותי נרצחה!", והוא גם מפרט: "כבר לפני תשעה חודשים היה לאחותי צו כניסה למעון 'מסילה', מעון לנוער בסיכון, שם היא היתה אמורה לשהות".

"חייגנו עשרות פעמים לעובדת הסוציאלית, אבל היא לא התייחסה אלינו", הוא טוען. "באחת הפעמים היא אפילו צעקה עלינו לא לחייג אליה לטלפון האישי".

מרים פרץ ע"ה (באדיבות המשפחה)

האח השכול מוסיף: "ידעתי שאחותי צורכת סמים. הייתי, אישית, יוצא מדי לילה לחפש אותה בבתים ובכפרים... כדי להוציא אותה משם. התחננתי לעו"סית שיטפלו בה, במקום זה זנחו אותה ובסופו של דבר מצאו את הגופה שלה".

"ביום שלישי האחרון היא חזרה הביתה, אחרי שחיפשו אותה כל הלילה", מתאר יוסף פרץ את השתלשלות העניינים הכואבת. "הרגליים שלה היו שחורות, מלכלוך. הכנתי לה אוכל, ותוך כדי - שוטרים הגיעו הביתה ולקחו אותה לתחנה, שם התריעו בפניה שאם לא תיכנס למכון הגמילה 'רטורנו', היא תיכנס לכלא. אחרי שבע שעות שחררו אותה מהתחנה, ומאז היא נעדרה".

לדבריו, "ביום רביעי בבוקר חייגו אלינו מהמשטרה, והודיעו שמרים נמצאת במכון גמילה; אימא שלי ואני נסענו לשם כדי לוודא שהיא אכן שם, וכשהגענו - ראינו שמדובר בכלל בנערה אחרת...".

במענה לשאלת כתבת 'כאן' ורד פלמן, כיצד אחותו הגיעה למצב של צריכת סמים וכל הנלווה לכך, השיב יוסף: "היא היתה נערה בסיכון, שאף אחד לא טיפל בה, למרות התחנונים שלנו, וזאת התוצאה".

"הרווחה - הם אלו שרצחו אותה...", סיים האח השכול בכעס.

דבריו של איש 'להב"ה'

בנצי גופשטיין, מייסד ארגון להב"ה שנאבק בתופעות של קשרים פסולים בין נערות יהודיות וערבים, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בטרגדיה ידועה מראש. יש המון בנות שלא מוצאות את המסגרת שלהן, ומשרד הרווחה לא מעניק להם את הפתרון".

לדבריו, "הרב שלנו ישב איתה (עם מרים ע"ה. ש.כ.) והסביר לה שהעניין יכול להסתיים לא טוב. לצערנו, לנו אין את היכולת להחזיק את הבנות האלו בכוח. מי שיכול לעשות את זה היא המדינה. היא זו שחייבת למצוא פתרון לבנות האלה".

מלשכת הרווחה העירונית וממשרד הרווחה טרם נמסרה תגובה לטענות הקשות, במענה לפניית 'כיכר השבת'. כשזו תגיע, היא תתעדכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר