המחאות בלבנון

אל-חרירי התפטר; פעילי חיזבאללה תוקפים מפגינים

כשבועיים אחרי תחילת המחאות בלבנון נכנע אל חרירי, ראש הממשלה, והודיע על התפטרותו: "יש לשמור על לבנון מפני התלקחות" • פעילי חיזבאללה תועדו מכים מפגינים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בתמונה: אל-חרירי. בוידאו: פעילי חיזבאללה נגד מפגינים (צילום: שאטרסטוק. וידאו: מתוך טוויטר)

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי הוא נענה לאחת הדרישות המרכזיות של המפגינים בשבועיים האחרונים ברחובות ארצו - והוא מתפטר מתפקידו.

בהצהרה מצולמת אמר, "הגענו היום למבוי סתום. צריך לעשות צעד שיזעזע את המערכת כדי להתמודד עם המשבר, ולכן אגיש את התפטרותי לנשיא מישל עאון".

"מיד אצא לארמון בעבדה ואגיש לנשיא את מכתב ההתפטרות. עלינו להגן על ביטחון הפנים והכלכלה מפני קריסה ולשמור על לבנון מפני התלקחות".

מיד אחרי הצהרתו, בעודו עושה את דרכו להגשת מכתב ההתפטרות בפועל, כבר פרצו צהלות שמחה בקרב המפגינים המתאספים בכיכרות בעיר הבירה ביירות ובמוקדים נוספים ברחבי לבנון.

המפגינים היו מרוצים מההתפטרות, דרשו את התפטרות כלל השרים והסבירו את מטרתם: "אנחנו רוצים ממשלה של מומחים. אנחנו רוצים שהם יגידו לנו כמה כסף יש להם ושהכסף שנבזז יוחזר".

ברקע הודעת ההתפטרות, הופצו ברשתות החברתיות בלבנון תיעודים שצילמו המפגינים, בהם נראים פעילי חיזבאללה המכים אותם ותוקפים אותם באלימות.

פעילי ארגון הטרור הלבנוני, שקראו בשמו של מזכ"ל הארגון נסראללה, הפילו בין היתר אוהלים של המפגינים בביירות, ודרשו מהם להתפנות מהמקום ולהפסיק את ההפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר