אתם לא תאמינו מה הקול שלכם אומר עליכם

מה אנו חושבים שהקול שלנו אומר עלינו? אם אנחנו נשים או גברים, מן הסתם ואולי יחשוף כמה סודות לגבי יכולות הדיבור שלנו. אבל המדע אומר שהוא יכול לספר הרבה הרבה יותר (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם אתם חושבים שאתם לא נתונים לשיפוט של אנשים אחרים כאשר אתם מדברים בטלפון? שפקיד שירות הלקוחות האדיב מבעד לקו לא יכול לספר עליכם שום דבר מעבר לקול שלכם? ובכן, מסתבר שפלוני אלמוני יוכל לגלות הרבה יותר דברים עליכם ועל אישיותכם ממה שחשבתם. על פי מחקר מאוניברסיטת נוטינגהאם, אנשים יוכלו לפענח רמזים לגבי בריאותכם, גובהכם וגילכם - בהתאם לקול שלכם.

במסגרת המחקר, שפורסם בכתב העת "Evolutionary Psychology", הראו החוקרים ל-47 משתתפים תמונות של פרצופים והקלטות קוליות של 18 אנשים. לא נאמר למשתתפים שהפרצופים והקולות שייכים לאותה קבוצה של אנשים.
כל קול ופנים נשפטו על ידי כל אחד: אם הם נחשבו נשיים או גבריים; באיזו מידה הם היו בריאים או לא בריאים; נמוכים או גבוהים; בעלי עודף משקל או בתת משקל; כמו גם מהו גילם.

המשתתפים העניקו דירוג זהה לגבי מידת הגבריות או הנשיות הן לקול והן לפנים, כמעט בכל פעם, למרות שהם לא ידעו שההקלטה והתמונה שייכות לאותו אדם. לדוגמה, מי שדירג פנים מסוימות כבעלות מראה גברי יותר, גם דירג שקולן נשמע גברי יותר.

אמנם בכמות נמוכה יותר מהביצועים המגדריים, אך המשתתפים הצליחו לפענח גם את הגובה והמצב הבריאותי, כמו גם הגיל, בטווח של ארבע שנים, בהתאם לקול. הם התאימו את הקול הנכון לפנים הנכונות ב-60 אחוז מהזמן.

למרות שזה נשמע כמו צירוף מקרים מוזר, החוקרים חושבים שיש הסבר מאחוריו. "תוצאות הדירוג מראות כי פרצופים וקולות הם 'אותות גיבוי' למאפייני כושר ואיכות, שעשויים להשפיע על בחירת בן הזוג", אמרה הרייט סמית', החוקרת הראשית, בהצהרה לעיתונות. "שניהם מאותתים על אותו מידע ומקלים על אנשים אחרים לגבש דעה באופן מהיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר