התלונה והאיום

ג'פניקה איימה לתבוע לקוח שהעלה לפייסבוק תמונה של מנת קריספי בטטה

גולש שהזמין מנה ממסעדת ג'פניקה, שיתף בפייסבוק תמונה המשווה בין המנה כפי שהוצגה באתר המסעדה לכפי שהגיעה אליו, וספג איום בתביעת זכויות יוצרים מצד הרשת (אוכל,בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קריספי בטטה. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

עימות פרץ השבוע בין רשת המסעדות ג'פניקה, שלה גם סניפים כשרים, לבין עמוד פייסבוק הפועל למען צרכנים ומציג כיצד נראה מוצר אמיתי שהוזמן בהשוואה לתמונת המוצר כפי שמציג אותו העסק.

אחד מלקוחות המסעדה הזמין מנה של קריספי בטטה, אך כשזו הגיעה אליו, טען כי היא שונה בהרבה מהמנה המוצגת באתר האינטרנט של החברה.

התמונה של המנה פורסמה בעמוד הפייסבוק, לצד תמונת המנה המוצגת באתר המסעדה, בג'פניקה ככל הנראה נלחצו ואיימו בהתראה לפני תביעה, זאת בטענה כי יש להם בעלות על התמונה וכי שימוש בה מהווה הפרה של זכויות יוצרים. במקביל, ג'פניקה הגיבו לפוסט נגדם בטענה כי המצלמה של הסועד אינה איכותית כנראה.

בין הגולשים התעורר ויכוח, כשחלקם טענו כי המנות של המסעדה טעימות ולא חייבות בהכרח להגיע כתצורתן המוצגת באתר, ולעומתם, גולשים אחרים קבלו על מה שנראה להם כהונאה כביכול של בעלי המסעדה. במקביל, חלק מהמגיבים כעסו על האופן בו הגיבה המסעדה. אחת הגולשות כתבה: "אתם מביכים את עצמכם עם התגובה הזאת".

בג'פניקה אמרו בתגובה כי "רשת ג'פניקה מתנהלת בכל הנוגע לפרסום בצורה הוגנת וישרה לפי הספר. כך גם התייחסותה לעמודי פייסבוק, אשר כיום הינם מפרסמים לכל דבר. לכן משנתקלה בפרסום בעמוד המדובר, אשר עשה שימוש בקניינה הרוחני ללא רשותה ובאופן שפגע בה, מבלי לבקש את תגובתה, פנתה תחילה בבקשה לגיטימית להורדת התמונה".

"המשך ההתנהלות אמנם שנוי במחלוקת ופתוח לפרשנות, אך חשוב להבהיר כי ג'פניקה תמיד פועלת באופן הוגן הן ללקוחותיה, הן לספקיה והן לגופי הפרסום והמדיה השונים. אחרי כל האמור, אנו מזמינים את בעל העמוד לקריספי בטטה על חשבוננו".

צילום מסך מתוך פייסבוק
צילום מסך מתוך פייסבוק
צילום מסך מתוך פייסבוק
צילום מסך מתוך פייסבוק
צילום מסך מתוך פייסבוק
צילום מסך מתוך פייסבוק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר