על פי הסקר

סערת יגאל עמיר: 20% מהישראלים תומכים בהענקת חנינה

לאחר הסערה שעורר ד"ר מרדכי קידר, שטען כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין. מתפרסם סקר המלמד כי כחמישית מאזרחי המדינה סבורים שיש לשחררו מהכלא (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)

לקראת העצרת השנתית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, הזמינו עורכי העצרת סקר מיוחד ועל פי התוצאות שלו, חמישית מתושבי מדינת ישראל תומכים בהענקת חנינה למי שהורשע ברצח ראש הממשלה.

24 שנים לאחר הרצח הפוליטי של ראש הממשלה, כמעט חצי מאזרחי ישראל מאמינים שבשנים הקרובות יתרחש שוב רצח על רקע פוליטי, כך עולה מסקר שנערך בידי מכון המחקר 'רושינק' עבור מארגני העצרת לזכר רבין.

לפי התוצאות של הסקר: 39 אחוז מאזרחי המדינה חושבים שלא רחוק היום בו יתבצע שוב רצח פוליטי, וזה שוב יגיע מהצד הימני של המפה הפוליטית. לעומת זאת 21 אחוז סבורים שרוצח מהשמאל יבצע רצח בפוליטיקאי ימני, ו-16% בטוחים שיגיע היום שרוצח ערבי ירצח איש ימין.

קונצנזוס כמעט מוחלט בקרב משיבי הסקר: 40% סבורים כי השיח היום, הוא אלים ומסוכן הרבה יותר מהתקופה בה התחולל הרצח של רבין. ורק 24% סבורים שהשיח אז, היה הרבה יותר אלים.

מי אשם? 37% מאשימים במפורש את התקשורת הישראלית ביצירת השיח, 29% חושבים שהפוליטיקאים נותנים את הטון במאבק, ו-34% סבורים שגם הפוליטיקאים וגם העיתונאים אשמים באותה המידה.

בנוגע למי שהואשם ברצח - יגאל עמיר, יותר מ-20% סבורים כי הוא כבר ריצה את עונשו וצריך לשחררו מהכלא. ואילו 63% סבורים כי עדיין לא הגיע הזמן והוא אמור להישאר מאחורי סורג ובריח.

"תוצאות הסקר מדאיגות ומדגישות עד כמה חשוב עכשיו, יותר מתמיד, להתאחד ולדרוש את הוקעת האלימות וההסתה מהשיח הישראלי", אמרו מארגני העצרת לאחר קבלת הנתונים. "אסור שהזמן יטשטש את גודל וחומרת האירוע שהתרחש בישראל, על אף שיש גורמים שמנסים חדשות לבקרים להקטין את חשיבותו ואף להקל את עונשו של הרוצח הנתעב שביצע את הרצח. השכחה מביאה לאדישות, האדישות קטלנית. מזמינים את הציבור הרחב מכל גווני הקשת הפוליטית להגיע לכיכר במוצאי שבת הקרוב כדי להבטיח שלא יקרה שנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר