"יש מסמכים"

חגי עמיר: נבקש שוב משפט חוזר לאחי, יגאל

אחיו של האדם שהורשע ברצח ראש הממשלה טען כי יגאל עמיר אכן ירה כדי לנטרל את רבין ולעצור את אוסלו, אך לטענתו רבין כלל לא הגיב לירי והיה מעורבות נוספת (חדשות)

יגאל עמיר (צילום: Flash 90)

ברקע הסערה שעוררו דבריו של ד"ר מרדכי קידר שטען כי לא יגאל עמיר הוא שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין, מבהיר אחיו של יגאל, חגי, כי ידרשו משפט חוזר לאיש שהואשם ברצח.

לדבריו, "יגאל עמיר אכן ירה כדי לנטרל את רבין ולעצור את אוסלו". עם זאת הוא טוען כי "העובדות הן שרבין כלל לא הגיב לירי למרות שמדובר בכדורי הולופויינט שכוונו לעמוד השדרה ממרחק של חצי מטר לכל היותר. הוא חשב שיש איזו תקלה ולכן ירה עוד פעמיים".

חגי המשיך וטען כי רבין נשאר לעמוד אחרי הירי של אחיו. "כל הירי היה במצב עמידה גם שלו וגם של רבין, מעבר לזה הוא לא יודע כלום".

"כשהתברר בשנים האחרונות שיש כל מיני מסמכים שמעידים על מעורבות של אחרים הוא הגיש בקשה למשפט חוזר שנדחתה בקש ועכשיו עובדים על בקשה נוספת, אלה העובדות".

בעצרת תמיכה בראש הממשלה נתניהו אמר קידר: "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י"ר - לא יצחק רבין. י"ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה, כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין, מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

"אני קורא מכאן, להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין", קרא ד"ר קידר, "הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי בר אילן מוכפשת, שכולנו מוכפשים, בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. והוא יושב בכלא בבידוד, למה בבידוד? בגלל שלא יגיד את האמת לאף אחד".

בראיון לחדשות 12 נשאל מדוע הודה עמיר ברצח. "אם יחקרו אותך חודש מבוקר עד בוקר בלי עורך דין אתה תודה גם ברצח הבל. עמיר חי בבידוד ואתה לא יודע מה הוא חושב כי אין לו למי לומר את זה. למה הוא בבידוד? למה אתה לא יכול להגיע אליו? כל אסיר הוא נגיש, יש נוהל, טופס שאתה מסביר למה. חוץ ממנו, למה הוא לא?".

קידר ביקר בחריפות את ההחלטה לסווג חלק ממסמכי החקירה כסודיים ביותר ולא לחשוף אותם בפני הציבור: "עצם העובדה שמסמך מוגדר כסודי ביותר בלי שום סיבה למעט הסיבה שיש בו משהו שמצביע על כך שזה לא מתאים לאג'נדה זה לא סיבה לשים על זה סודי ביותר. מישהו רוצה להסתיר את זה".

מטעמו של רה"מ בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדברים, שנאמרו בעצרת תמיכה בו, כי "ראש הממשלה נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל".

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של יגאל עמיר, אמר לחדשות 12: "במשך כל השנים ובשיחותי הרבות איתו מסר לי יגאל עמיר שיש שאלות לא פתורות רבות בפרשה וכי עוד לא נאמרה המילה האחרונה בשאלה מי אחראי למותו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר